י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע משבר הגז

ערים בגרמניה יאפשרו רק מקלחות קרות כולל כיבוי אורות

האנובר היא העיר הגדולה הראשונה בגרמניה שתכפה אמצעים לחיסכון באנרגיה, וברלין תכבה את זרקורי האנדרטה | המהלך כולל כיבוי מים חמים במקלחות ובשירותים של בניינים ומרכזי פנאי המנוהלים בערים  השונות

ערים בגרמניה יאפשרו רק מקלחות קרות כולל כיבוי אורות
גרמניה בלילה צילום: Pixabay

ערים בגרמניה יכבו את הזרקורים מעל אנדרטאות ציבוריות ועל מזרקות, ויאשרו רק מקלחות קרות בבריכות שחייה עירוניות ואולמות ספורט, המדינה דוהרת לצמצם את צריכת האנרגיה שלה לנוכח משבר הגז הרוסי הממשמש ובא.

האנובר בצפון מערב גרמניה הפכה ביום רביעי לעיר הגדולה הראשונה שהכריזה על צעדים לחיסכון באנרגיה, כולל כיבוי מים חמים במקלחות ובמרכזים ציבוריים של בניינים ומרכזי פנאי המנוהלים בעיר.

מבנים עירוניים בבירת מדינת סקסוניה התחתונה יחוממו רק מה-1 באוקטובר עד ה-31 במרץ, בטמפרטורת החדר של לא יותר מ-20 מעלות, ויאסר שימוש ביחידות מיזוג אוויר ניידות בגני ילדים, בתי ספר, בתי אבות ובתי חולים אמורים להיות פטורים מאמצעי החיסכון.

"המצב בלתי צפוי", אמרה ראש עיריית הנובר, בלית אונאי, ממפלגת הירוקים. "כל קילוואט שעה נחשבת, והגנה על תשתית קריטית חייבת להיות בראש סדר העדיפויות".

יעד החיסכון של 15% של האנובר עולה בקנה אחד עם ההפחתות שהנציבות האירופית קראה השבוע למדינות החברות, לבצע כדי להבטיח שהן יוכלו להתמודד במקרה של הפסקת גז מוחלט.

בברלין בירת גרמניה, כ-200 מונומנטים היסטוריים ומבני עירייה יהיו בחושך ביום רביעי בלילה, אחרי שהעיר כיבתה את הזרקורים כדי לחסוך בחשמל. אנדרטאות שהוארו בעבר בלילה מעתה ואילך - יוחשכו. אלו כוללות את עמוד הניצחון בפארק טירגארטן, כנסיית הזיכרון בברייטשיידפלאץ והמוזיאון היהודי.

"לנוכח המלחמה נגד אוקראינה ואיומי האנרגיה של רוסיה, חיוני שנטפל באנרגיה שלנו בזהירות רבה ככל האפשר", אמרה השרה של ברלין לאיכות הסביבה, בטינה ג'ראש.

העיר מינכן, בדרום גרמניה, הודיעה בסוף השבוע כי תכבה את הזרקורים בבית העירייה בכיכר מריאנפלאץ המוארת בדרך כלל עד 23:00, ותהיה רק ​​עם מים קרים במשרדי העירייה. המזרקות יהיו כבויות בלילה.

גרמניה גז מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד