י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

דיווח: נשיא מצרים לשעבר מובארק ישוחרר תוך 48 שעות

פרקליטו של נשיא מצרים לשעבר טוען כי מובארק נוקה מרוב אישומי השחיתות נגדו, וכעת נותר על כנו רק אישום טכני • עם זאת, ייאלץ להתמודד עם אישום של רצח מפגינים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90

בצל המהומות הנמשכות במצרים, טוען היום (ב) פרקליטו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק כי הוא צפוי להשתחרר ממעצר במהלך 48 השעות הקרובות - כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

לדברי עורך דינו של הנשיא לשעבר, שהואשם בשורה של מעשי שחיתות, פרקליטות המדינה במצרים ניקתה אותה מהאשמות באחד התיקים המרכזיים שהביאו להעמדתו לדין.

על פי עורך הדין, הסיבה היחידה שמובראק עדיין במעצר היא דיון על תיק שחיתות נוסף בו הוא מואשם. לדבריו, גם מהתיק הזה מובראק יזוכה. "כל מה שנותר לנו הוא הליך מנהלי פשוט שצריך להימשך לא יותר מ-48 שעות", טען עורך דינו, פאיד אל-דיב. "הוא צריך להשתחרר עד סוף השבוע".

מובראק בן ה-85, עדיין יאלץ להתמודד עם אישומים בנוגע לרצח מפגינים במהלך ההפיכה שהביאה לסיום שלטונו, אך לא ברור כעת כיצד המהומות במדינה ישפיעו על המשך משפטו.

מצבו הבריאותי של מובארק הידרדר בשנתיים שחלפו מאז הופל שלטונו. לדיונים בבית המשפט הוא הגיע פעמים רבות כשהוא קשור למיטה ולצידו צוות רפואי שמשגיח על מצבו. בריאיונות המעטים שהעניק לכלי התקשורת במדינה הביע דאגה ממצבה של מצרים - זאת לאור חוסר היציבות השלטונית השוררת במדינה.

מאז נפל שלטונו של מובארק בראשית שנת 2011, מצרים עומדת בפני תהפוכות רבות. תחילה עלה לשלטון מוחמד מורסי, נציג האחים המוסלמים, אך גם הוא בתוך חודשים ספורים הוסר מתפקידו. בעקבות המהלך - החלו בשבוע האחרון מהומות דמים בין כוחות הצבא לפעילי הארגון האסלאמי הקיצוני, מהומות שגבו את חייהם של מאות אנשים.
מצרים מובארק שחרור אסיר פרקליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד