י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
טוען להפללה

ארבע שנות מאסר לאדם שהואשם בגניבה מהמטוס של פוטין

גבר רוסי נכלא לארבע שנים בגין פריצה למטוס של פוטין וגניבת חלקים מרכזיים. לטענתו השלטונות ברוסיה הפלילו אותו. המטוס עבר שיפוץ בעיר הרוסית טגנרוג כשהתרחשה הגניבה. על פי הדיווחים באותו הזמן, ציוד רדיו סודי נגנב, הציוד הגנוב מעולם לא נמצא

ארבע שנות מאסר לאדם שהואשם בגניבה מהמטוס של פוטין
מטוס צילום: pexels

ז'ורה חצ'ונטס הואשם כי בדצמבר 2020 גנב ציוד אלקטרוני ממטוס של חיל האוויר הרוסי המשמש את הנשיא לעתות חירום גרעיני.

התקשורת הרוסית דיווחה אחרי הגניבה, כי "פרצת אבטחה גדולה התרחשה במטוס 'יום הדין' בעל האבטחה הגבוהה של ולדימיר פוטין הבנוי לעמוד במלחמה גרעינית". כך דווחה התקשורת הרוסית.

ז'ורה חצ'ונטס, בן 37, נכלא לארבע שנים וחויב לשלם כ-50,000 דולר כפיצוי על פריצה למטוס וגניבת חלקי מפתח. עם זאת, האיש שעבד כנהג מונית טוען שהרשויות הרוסיות הפלילו אותו. המטוס עבר שיפוץ כשהתרחשה הגניבה. על פי הדיווחים באותו הזמן, ציוד רדיו סודי ביותר נגנב, כאשר הסחורה הגנובה מעולם לא נמצאה. הגניבה, התרחשה בשדה תעופה ברוסטוב, במהלכה נגנבו 39 יחידות ציוד וחמישה לוחות רדיו.

בקרמלין חושדים כי הגנב רצה את הזהב והפלטינה הנמצאים בתוך מערכת התקשורת של המטוס. מטוס יום הדין הוא נטול חלונות והוא נבנה עבור פוטין במקרה של תקיפה גרעינית. הוא מעוצב כקרמלין בשמיים ועובד כמוצב פיקוד מוטס שממנו יכול העריץ לשלוט בצבאו.

אולגה בוטרקינה, עורכת דינו של חצ'ונטס אמרה: "החקירה לא הסבירה בשום צורה כיצד הוא הצליח להיכנס לשטח המאובטח בקפידה. התובעים פשוט קבעו שהדבר נעשה ב'דרך לא ידועה'. המצלמות לא פעלו באותו זמן, התאריך והשעה המדויקים של הגניבה לא נקבעו, ולכן איננו יכולים לספק אליבי ספציפי".

חצ'ונטס עצמו אמר בבית המשפט: "אי אפשר לתאר את מה שקורה בנשמתי. זה בלתי ניתן לתיאור. אני לא מאחל את זה לאף אחד". אשתו אלנה אמרה שבעלה הפך ל"שעיר לעזאזל" וכי "הוא הופלל".

גרעין רוסיה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד