י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בברזיל ובספרד

אבעבועות הקוף: מקרי מוות ראשונים מחוץ לאפריקה

ברזיל וספרד דיווחו על מקרי מוות ראשונים מאבעבועות הקוף. בברזיל מת גבר אחד מהנגיף, והפך למקרה המוות הראשון מהנגיף מחוץ לאפריקה. ספרד הודיעה על שני מקרי מוות לאחר מכן. המקרים הראשונים באירופה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

גבר בן 41 בברזיל הפך למקרה המוות הראשון מהנגיף מחוץ לאפריקה. ספרד הודיעה על שני מקרי מוות זמן קצר לאחר מכן, הראשונים באירופה.

בשבוע שעבר, ארגון הבריאות העולמי הכריז על התפרצות אבעבועות הקופים כמצב חירום בריאותי עולמי. אבל הזיהומים הם בדרך כלל קלים והסיכון לאוכלוסייה הכללית נמוך.

ביום שישי האחרון דיווח משרד הבריאות של ברזיל כי הקורבן במדינה סבל מלימפומה וממערכת חיסונית מוחלשת, ו"מחלות נלוות החמירו את מצבו". ברזיל דיווחה עד כה על 1,066 מקרים ו-513 מקרים חשודים בנגיף.

זמן קצר לאחר מכן אישר משרד הבריאות של ספרד את מקרה המוות הראשון באירופה מהנגיף, חולה שסבל מדלקת קרום המוח. בנוסף, מוות נוסף הקשור לאבעבועות הקוף אושר על ידי הרשויות בספרד ביום שבת.

משרד הבריאות הספרדי מסר, שמתוך 3,750 חולי אבעבועות הקוף, 120 אושפזו. לפי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, ישנם 21,148 מקרים ברחבי העולם נכון ליום שבת.

נגיף אבעבועות הקופים הוא בן לאותה משפחת נגיפים כמו אבעבועות שחורות, למרות שהוא הרבה פחות חמור ומומחים טוענים שסיכויי ההידבקות נמוכים. הוא נפוץ בעיקר בחלקים מרוחקים של מדינות מרכז ומערב אפריקה, ליד יערות גשם טרופיים.

אבעבועות הקוף ברזיל ספרד ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד