כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הסתבך עם הימין

בן גביר התעמת עם דובר צה"ל: "בושה למדינה, שמאלן, גזען"

דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס שעד כה שמר דווקא על עמימות באשר לדעותיו הפוליטיות ונראה היה כי הוא נוטה למרכז הסתבך בשעות האחרונות עם הימין בעקבות ציוץ שלו בטוויטר שהתפרש כהתנשאות, גזענות או מה שביניהם | בן גביר ועוד תקפו והוא לא נשאר חייב וניסה להבהיר

בן גביר התעמת עם דובר צה"ל: "בושה למדינה, שמאלן, גזען"
רונן מנליס/איתמר בן גביר צילום: טוויטר/יונתן זינדל, פלאש 90

ב'חדשות 12' ערכו פרויקט מיוחד שכותרתו "בני עשרים ומצביעים בפעם החמישית". בכתבה פרסמו סקר מיוחד שמגלה כיצד הייתה נראית מפת המנדטים לו רק הצעירים בני 18 עד 25 היו מצביעים בקלפי.

על פי תוצאות הסקר, מפלגת הליכוד היא המובילה עם 34 מנדטים מהצעירים (25-18), ולמקום השני הייתה מגיעה מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 14 מנדטים. בהמשך הרשימה: 'כחול לבן - התקווה החדשה' ו'יש עתיד' עם 13 מנדטים כל אחת, 'יהדות התורה' עם 12 וש"ס עם 11 מנדטים.

דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס, הגיב וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "נתוני הצבעת הצעירים ב-N12 הם בעיקר ביטוי להשפעות העומק השליליות של אירועי שומר החומות על החברה הישראלית (באופן שלא בא לביטוי באף דוח מבקר) ולאופן שאיתמר בן גביר חותך קהלים בפריפריה ובצעירים עם שורת מסרים קליטים, ילודתיים (כמובן גזענים), ובלתי ניתנים ליישום במדינה עם ערכים".

מנליס ספג על הדברים מתקפה מימין, כאשר בראש התוקפים עמד ח"כ בן גביר בעצמו. "קבלו את גרבוז החדש, מנליס "הפרשן", מתגזען על תושבי הפריפריה", כתב בן גביר בחשבון הטוויטר שלו. "לשיטתו הם בורים ופרימיטיבים שמבינים רק מסרים ילדותיים, הרי הם לא מפותחים כמוהו, איש המרכז הנאור והמשכיל. מנליס, לא אני ולא האחים והאחיות שלי בפריפריה נקבל ציונים מאחד כמוך. בושה למדינה שהיית דובר צה"ל".

בן גביר בכנסת. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

עוד כתב ח"כ בן גביר לסיכום: "תמיד ידענו שאתה שמאלן אבל היום מסתבר שאתה גם גזען. רואים לך".

רונן מנליס השיב לבן גביר וכתב: "אל תטיף לי על פריפריה ואל תכניס לי מילים לפה. אמרתי ואני עדין אומר שאתה מנצל את אובדן המשילות הנורא בפריפריה שהתבסס לאורך שנים (והוצף בזמן שומר החומות) ומפזר סיסמאות גזעניות וחלולות כפתרונות קסם. גם אם תרצה וגם אם לא הביקורת שלי עליך ולא על אף אחד אחר ופלריבלג זה מי שלא עשה צבא".

"חבר הכנסת בן גביר מנסה להתסיס את ציבור תומכיו בשקרים שלא אמרתי כי רק בשנאה ופילוג הוא יודע לנצח. זה המגרש הביתי שלו!". כך מנליס.

גם איש התקשורת אמיר איבגי מגל"צ תקף את מנליס וכתב: "רונן, יצאה לך מידה רבה של ההתנשאות על הקהלים בפריפריה. קצת יותר מתוחכמים, רואים מציאות אחרת, ומכבדים ערכים - לא פחות ממך. כשסטודנט דרומי רואה בקמפוס שלו דגלי פלסטין וחוטף אבנים בדרך הביתה הוא מבין לבד שמשהו רע קורה מבלי שמישהו יאכיל אותו במסרים".

דו"צ לשעבר, רונן מנליס. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

דובר צה"ל לשעבר ניסה להתגונן והגיב: "לא יודע למה אתה רואה את זה כהתנשאות חלילה - אני פוגש לא מעט אנשים (כולל בני משפחה קרובים מאוד מדרגה ראשונה) ונמצא לא מעט בחלקים שונים בארץ ורואה את ההצלחה של זה באזורים מסוימים באופן חד. האמירה שלי לגבי המסרים היא האופן שבו אני רואה אותם ואת המציאותיות שלהם".

גם ח"כ לשעבר יהודה גליק לא עמד מנגד ויצא למתקפה נגד רונן מנליס: "קשה להאמין שאלו דברי דובר צה"ל לשעבר! מקווה שזה רונן מנליס אחר או שמישהו השתלט על הטוויטר שלו. אותם אלו מהפריפריה שאפשר למכור להם מסרים פרימיטיביים ילדותיים וגזענים מוסרים נפשם ומשרתים בצהל בתפקידי לחימה ופיקוד. מציע למחוק ולהתנצל כמה שיותר מהר יותר טוב".

 

איתמר בן גביר רונן מנליס עימות בטוויטר בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד