כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לרוב אינה מסכנת חיים

כיצד לטפל נכון במקרה של צריבת מדוזה

חופי ישראל מלאים בימים אלה בנחילי מדוזות. אז חשוב שתדעו מה לעשות ואיך לטפל נכונה במקרה של צריבת מדוזה | זה כואב, זה מציק אבל לרוב לא מסוכן

כיצד לטפל נכון במקרה של צריבת מדוזה
ילדים מחזיקים מדוזות צילום: Edi Israel/Flash

בימים חמים אלו, הורים רבים יוצאים עם ילדיהם לבלות בחופי הים. מלבד קרם הגנה, כובע, בקבוק מים, פירות, מגבת חוף וכלי משחק, חשוב להתכונן גם לאפשרות של צריבת מדוזה או רירית של מדוזה. ד"ר רון ברנט, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מייעץ כיצד לטפל במקרה של צריבת מדוזה.

מיד כשמזהים צריבה של מדוזה, יש לתת לילד תרופה נגד כאבים. חשוב להימנע מלגעת באזור הצריבה עם ידיים חשופות על מנת שלא להעביר את הארס לאזור נוסף בגוף, אך כדאי לקחת כרטיס פלסטיק (כמו כרטיס אשראי) ולגרד איתו את העור כדי להסיר את הארס. לאחר מכן, יש לשטוף את האיזור במי ים ואחר כך במים רגילים. בניגוד למיתוס, מומלץ שלא להטיל מי רגלים על אזור הצריבה.

ד"ר רון ברנט. צילום: דוברות מרכז שניידר.

בנוסף, חשוב לדעת כי על אף הכאב הנגרם מהצריבה, לרוב היא אינה מסוכנת. במקרים בהם הילד נראה או מדווח שהוא במצב של חולשה כללית או נוצרו שלפוחיות גדולות על פני שטח עור נרחב, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי.

על כל פנים חשוב לחדד כי לפי מנהג הספרדים מותר ללכת לים בתשעת הימים ואפילו בשבוע שחל בו תשעה באב, ולפי מנהג האשכנזים מותר רק עד ראש חודש אב.

ובכל מקרה נדרשת זהירות יתרה שלא לשחות במקומות שיש בהם חשש סכנה במשך כל תקופת ימי בין המצרים, כי הימים הללו הינם רחמנא ליצלן ימים קשים לעם ישראל ומועדים לאסונות ל"ע ח"ו.

מדוזה מדוזות צריבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד