י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בשורה משמחת לנהגים

הלילה בחצות: מחירי הדלק יצנחו - זה המחיר המעודכן

המתינו עם התדלוק: הלילה בחצות ירדו מחיר הדלק ביותר משקל וחצי לליטר. על פי הערכות, מחיר ליטר בנזין יעלה כ-6.54 שקלים | השפיעו על המחיר: ירידה במחירי הנפט, היחלשות הדולר מול השקל והכפלת סכות הפטור ממס הבלו על מחירי הדלק

הלילה בחצות: מחירי הדלק יצנחו - זה המחיר המעודכן
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הלילה בחצות (בין ראשון לשני) ירדו מחיר הדלק ביותר משקל וחצי לליטר, כאשר לפי הערכות, ליטר בנזין יעלה כ-6.54 שקלים, כך דווח בחדשות 12. מחירי הנפט בעולם ירדו מאד בחודש האחרון, כמו כן ב-1 לחודש יכנס לתוקפו הצו המורה על הפחתה נוספת של 50 אג' במס הבלו והפטור הכולל יוכפל לשקל אחד.

מחיר הנפט ירד בחודש האחרון מ-111 דולר לחבית לכ-103 דולר לחבית, ירידה 7%; מחיר ה-WTI Crude ירד מכ-108 דולר לחבית לכ-98 דולר לחבית, ירידה של כ-10%. בין הסיבות לירידה במחירי הנפט היא החשש העולמי ממיתון, שיגרום להאטה בקצב ההוצאות ולפיכך בכמות הנסועה והטיסות במדינות רבות בעולם. הצפי לירידה בביקוש לנפט הורידה את מחירו.

גורם נוסף להוזלה הוא היחלשות  הדולר מול השקל שהיה שווה 3.5 שקלים לדולר ב-31 ביוני, וירד ל-3.41 שקלים בלבד ב-31 ביולי. מכיוון שמחיר הדלק נקבע על בסיס מחירי הנפט העולמיים המומרים מדולר לשקל, ההיחלשות של הדולר מוזילה את מחירי הדלק לצרכן הישראלי.

הפחתת המס שתיכנס הלילה לתוקף מצטרפת להפחתה הקיימת של חצי שקל לליטר, כך שבסך הכול ההפחתה מסתכמת בשקל לליטר לעומת המחיר ללא הפחתת המס. ההפחתה הנוספת תיהיה בתוקף רק במהלך חודש אוגוסט בעוד שההפחתה הקודמת תישאר בתוקף עד ל-31 בינואר 2023. גם מס הבלו על הסולר הופחת ב-50 אגורות עד לסוף 2022.

מחירי הדלק ירידת מחירים מס הבלו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד