כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מאבק אמיתי על המחיה"

מלחמת ענקים: הרשתות שמסרבות לעלות מחירים ואיום היבואנית

לאחר שבשבוע שעבר פתחה ההסתדרות בחרם צרכנים נגד שלוש היבואניות הגדולות, שופרסל וויקטורי הודיעו כי הן מסרבות לדרישתה של יבואנית המזון 'דיפלומט' להעלות מחירים, היא בתגובה איימה שתפסיק לספק את מוצריה לרשתות שלא יעלו את מחיריהם

מלחמת ענקים: הרשתות שמסרבות לעלות מחירים ואיום היבואנית
סופרמרקט בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע הדרישה של יבואנית הענק דיפלומט לבצע עליית מחירים של עשרות מהמוצרים שלה כבר בתחילת השבוע, ברשתות השיווק הגדולות הודיעו כי הן מסרבות להיענות לבקשה.

רשת הקמעונאות שופרסל הודיעה אתמול ליבואנית המזון והטואלטיקה 'דיפלומט' שתסרב לדרישתה להעלות את מחירי המוצרים שלה. "העלאת מחירים לצרכן לא באה בחשבון בעת הזו, נעשה כל שביכולתנו כדי להילחם ביוקר המחיה בישראל ולאפשר ללקוחותינו מחירים הוגנים ואת הצעת הערך הטובה ביותר". הודיעה שופרסל לדיפלומט, שדורשת לייקר את מוצריה ב-23% מהיום, הבוקר דווח כי גם רשת ויקטורי מצטרפת לשופרסל ומתנגדת להעלות את המחיר.

בתגובה על הסירוב של הרשתות ובהן שופרסל, הרשת הגדולה בישראל, בדיפלומט מאיימים כי מי שלא יאשר את עליות המחירים, יפסיקו לספק לו סחורה אם לא יאשרו את העליות, לא יסופקו להן מוצרים. בין המוצרים שמשווקת דיפלומט והיא מאיימת שלא יסופקו, נמצאים המותגים המובילים ביותר ובהם טונה סטארקיסט, קפה ג'ייקובס, שוקולד מילקה ואוראו, אבקת הכביסה אריאל, ג'ילט, פרינגלס ועוד.

האולטימטום של הרשתות לדיפלומט מגיע בעקבות הודעתו של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על חרם צרכני נגד היבואניות דיפלומט, שסטוביץ' וקימברלי קלארק שהודיעו על העלאות מחירים, שבמסגרתו הפגינו ביום שישי פעילי ההסתדרות מול ביתו של בעלי דיפלומט, נעם וימן, ומחאה שמוביל גיא לרר בתוכנית "הצינור" ברשת 13 נגד דיפלומט, בעקבות העלאת מחירי מותג הטונה סטארקיסט.

בדיפלומט מטועני כי כל האש מופנית עליהם מאחר והם הראשונים לבצע עליית מחירים. גורמים בסביבת היבואניות אמרו לחדשות 12: "שימו לב שהחרם שמובילה ההסתדרות הוא בעיקר כלפי מותגים אמריקניים וכי לא בטוח שהם יאהבו את הניסיון הזה לחרם צרכני דווקא על מותגים אמריקניים".

שופרסל דיפלומט רשת ויקטורי עליית מחירים יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד