כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ויעקב הולך לו לבד • מלחמת-עולם פנים-ליטאית במודיעין עילית

בעוד החסידים דשים במאבק המתפתח בין ויז'ניץ לשלומי אמונים, הליטאים עסוקים במגוון חזיתות • גפני כיבה אש עם 'מרביצי' • ב'נצח' מבטיחים ריצה נפרדת • וגם כסאו של גוטרמן מתנדנד

יעקב גוטרמן. צילום: פלאש 90
יעקב גוטרמן. צילום: פלאש 90



אמש (א) נערכה ישיבת הזדהות בקרב חברי מועצת עיריית מודיעין עילית. חברי המועצה מטעם 'דגל' הצטרפו לנציגי קד והצביעו כולם יחד לדגל, חברי המועצה גדעון הכהן וגולן חסידי – לש"ס, וכל השאר – לאגודת ישראל, כאשר באופן פנימי החלוקה היא ששניים שייכים לשלומי אמונים (בנשעיה וגליק) ואחד (ויזל) לויז'ניץ.

אין ספק שההצבעה בשני ראשים משמעותה איתות לשלומי אמונים כי יתכן בהחלט שויז'ניץ תבחר הפעם לרוץ בנפרד, אולי ביחד עם חסידות ברסלב - שקיבלה נציג בקדנציה הקודמת אך כעת תיאלץ לוותר עליו לטובת נציג קרלין, כמובא בהסכם שנחתם בשעתו.

ניתן לראות באיתות הזה משום איום המופנה לעברה של העיר אלעד, שם מתכוונת שלומי אמונים להריץ את סגן ראש העיר ישראל פרוש לראשות העיר. ויז'ניץ מתכוונת נכון לעכשיו לתמוך בנציג ש"ס. יש אומרים שידו הארוכה של ח"כ ליצמן בוחשת בקדירה, על אף שאין בעיר חסידי גור. ליצמן מכחיש כל קשר.

באשר להצבעת חברי מפלגת ק"ד לדגל, הרי שהיא חזרה על עצמה גם בישיבת ההזדהות שנערכה בבני ברק. מי שאחראי להישג הוא ח"כ משה גפני, שסגר עם קודקודי 'מרביצי' על רשימת הסכמות, חלקן מגובשות כבר, בתמורה לכך שהם יישרו קו עם דגל בערים השונות.

ועדיין, זה לא מה שימנע את קיומן של הבחירות, לא במודיעין עילית וגם לא בבני ברק: בבני ברק הזדהה נציג המפד"ל כנציג הבית היהודי, לאחר שבבחירות האחרונות רץ יחד עם הרשימה המאוחדת. גם באשר לליכוד לא ברור האם יעמוד בתוקפו ההסכם שנסגר עם יו"ר הסניף שלמה אלמגור בנושא, זאת לאחר שבית הדין של הליכוד חייב עריכת בחירות.

במודיעין עילית, כפי שכבר דיווחנו בעבר, תרוץ "הבית היהודי", אולי גם "חרדים" בראשות יוני מזרחי. גם מפלגת 'נצח' משמיעה קולות על ריצה, ונציגה בעיר ישעיהו ויין אף טוען כי הגר"ש אויערבך הורה לו לרוץ במפלגה נפרדת. האם זה מה שיקרה במציאות? קשה לדעת, אחרי הכול גם לפני הבחירות לכנסת דובר כי "נצח" תרוץ בנפרד, אך ביום הגשת הרשימות התברר כי הגר"ש אינו עומד מאחורי ההחלטה.

עסקני דגל טוענים כי ל'נצח' אין צ'אנס לגרד ולו מנדט אחד במודיעין עילית, "שכן מספר המנויים של 'הפלס' בעיר אינו מגיע אף למחצית המנדט, מה גם שבמצב כיום יש להם נציג במועצה, למה שירצו להפסיד גם אותו?"

לבכות את צירוף גני מודיעין

אם אכן, בסופו של יום, ייערכו בחירות בעיר רק בשל מפלגה שקמה בשכונת גני מודיעין, הרי שלראש העיר, יעקב גוטרמן, תהיה סיבה נוספת להצטער על שבקשותיו הרבות להיפרד מהשכונה, המרוחקת קילומטרים מהעיר עצמה והכניסה אליה עוברת דרך חשמונאים - לא נענו.

כבר עם הקמתה של העיר, במאי 1996, הגישו תושבי השכונה בקשה להסתפח למועצה המקומית דאז, מודיעין עילית. הגר"ש בעדני אף הוא הצטרף לבקשה.

בשנת 2003 ביקשה עיריית מודיעין עילית להיפרד מגני מודיעין ובמסגרת בחינת איחוד רשויות מקומיות שנעשה אז הומלץ על ידי ד"ר נילי שחורי לצרף את גני מודיעין כוועד מקומי נפרד למועצה האזורית מטה בנימין.

הבקשה לא אושרה.

גם בקשה שהוגשה בפברואר 2008 להעניק לגני מודיעין סמל יישוב נפרד במועצה האזורית מטה בנימין לא אושרה, בין השאר בגלל המורכבות הפוליטית שבמתן הכרה ביישוב נוסף ביהודה ושומרון.

הגראי"ל שטיינמן. צילו: עוזי ברקצילום: הגראי"ל שטיינמן. צילו: עוזי ברק
הגראי"ל שטיינמן. צילו: עוזי ברק


גוטרמן, שפירא, רוזנשטיין או ולנשטיין?

השאלה האם ייערכו בחירות למועצה היא רק השאלה הראשונה בכל הנוגע למודיעין עילית. השאלה השנייה היא האם ייערכו בחירות לראשות. נכון לעכשיו נראה כי יהיה מועמד מוסכם, ובחירות לא יתקיימו.

אלא שהשאלה הבאה נוגעת לזהות אותו מועמד. אם עד לשבועות האחרונים היה ברור לכל הצדדים כי גוטרמן הוא האיש וכי אין כל מועמד אלטרנטיבי בשטח, נראה כי בימים האחרונים השתנתה התמונה, ולו במעט. בין אנשי חזון איש 5 לגוטרמן נרשמת לאחרונה מתיחות, שמאחוריה רשימה ארוכה של טענות. חלקן על נאמנות כפולה שלו ל"נצח" ול"דגל", טענה שמוכחשת בידי מקורבי גוטרמן מכל וכל, ועוד. גוטרמן מצידו, רואה עצמו כראש עיר של כולם, השאלה הגדולה היא האם לא ישלם על כך בכסאו. מה גם שאחת מהדרישות היא למנות לו כסגן את איש 'דגל' מנחם שפירא, דרישה לה מתנגד גוטרמן נחרצות. באופן רשמי, אגב, לדרישה אין כל אישור מאחד הצדדים.

שם נוסף שעלה כמועמד מוסכם לתפקיד הסגנות הוא יעקב רוזנשטיין, מנהל ת"ת בברכפלד ונאמן ביתו של הגראי"ל. לכך גוטרמן מתנגד פחות, אך עדיין לא נאמרה על ידו המילה האחרונה.

האם כתוצאה מאי ההבנות הנ"ל יזכה מנחם שפירא בראשות העיר מודיעין עילית וגוטרמן ייאלץ להסתפק בתפקיד מ"מ ראש עיריית בני ברק? ימים יגידו. מה שברור הוא, שיחסיו עם ראש העיר הבא של בני ברק - חנוך זייברט - מעולים, וברבות ממערכות הבחירות הארציות השניים פעלו בהרמוניה מלאה.

בתווך נמצא גם סגן ראש העיר יעקב וולנשטיין, שרואה את עצמו כמועמד טבעי להמשיך בתפקידו כסגן בשכר, אולי גם כמועמד לראשות העיר.

אמש נכנס יחד עם נאמן בית הגראי"ל דוד שפירא לחדרו של הגראי"ל לשיחה, שכללה בין היתר גם את הנושא הנ"ל. הגראי"ל נענה ואמר כי "עדיין לא יודעים כלום על מה שיהיה במודיעין עילית".

ואכן, כפי שהדברים נראים, עדיין לא יודעים כלום..
מודיעין עילית בחירות יעקב גוטרמן מנחם שפירא ראש עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד