כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תחזית קודרת

ארה"ב: "רוסיה מתכוונת למוסס את אוקראינה ממפת העולם"

שגרירת ארה"ב באו"ם אמרה כי רוסיה מנסה להעלים את אוקראינה: "אין עוד ספק שרוסיה מתכוונת לפרק את אוקראינה ולמוסס אותה לחלוטין ממפת העולם". את הדברים אמרה במועצת הביטחון של האו"ם

ארה"ב: "רוסיה מתכוונת למוסס את אוקראינה ממפת העולם"
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה צילום: Pixabay

לינדה תומס גרינפילד, שגרירת ארה"ב האו"ם, אמרה במועצת הביטחון של האו"ם כי ארה"ב רואה סימנים הולכים וגוברים לכך שרוסיה "מניחה את היסודות לניסיון לספח את כל האזורים המזרחיים של אוקראינה, דונייצק ולוהנסק ואת אזורי דרום חרסון וזפוריז'יה, כולל על ידי מינוי לא לגיטימי של פקידים מיופי כוח באזורים שבידי רוסיה, במטרה לערוך משאל עם או צו להוציא צו להצטרף לרוסיה".

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, "אפילו הצהיר שזוהי מטרת המלחמה של רוסיה" אמרה. לברוב אמר בשבוע שעבר בפסגה ערבית בקהיר כי מטרת העל של מוסקבה באוקראינה היא לשחרר את אנשיה מ"משטר בלתי מקובל".

הוא התייחס לרצון של מוסקבה לתפוס שטחים מעבר לאזור הדונבאס התעשייתי של אוקראינה במזרח הכולל את דונייצק ולוהנסק, לברוב אמר: "בוודאי נעזור לעם האוקראיני להיפטר מהמשטר, שהוא אנטי-עם ואנטי-היסטורי לחלוטין". סגן שגריר רוסיה באו"ם דמיטרי פוליאנסקי אמר ביום שישי למועצת הביטחון כי "דה-נאציפיקציה ופירוז אוקראינה יבוצעו במלואם".

פוליאנסקי הזהיר את מדינות המערב המספקות ארטילריה ארוכת טווח ורקטות טילי קרקע-קרקע לאוקראינה, ואמר כי הן מעבירות את "קו הביטחון הזמני" יותר לכיוון מערב, "ובתוך כך מבהירות עוד יותר את המטרות והיעדים של המבצע הצבאי המיוחד שלנו".

שגרירת ארה"ב גם העבירה ביקורת על מדינות שקוראות "לאמץ את הדיפלומטיה" מבלי להזכיר את רוסיה, ואמרה: "הבה נהיה ברורים: הפעולות המתמשכות של רוסיה הן המכשול לפתרון המשבר הזה" היא לא ציינה איזה מדינות, אבל מספר לא מבוטל של מדינות באפריקה, אסיה והמזרח התיכון נוקטות בגישה זו.

לדבריה, יש ראיות שכוחות רוסייים "חקרו, עצרו בכוח, גירשו לפי הערכות מאות אלפי אזרחים אוקראינים, כולל ילדים - תלשו אותם מבתיהם ושלחו אותם לאזורים נידחים במזרח".

כמעט 2 מיליון פליטים אוקראינים נשלחו לרוסיה, לפי גורמים אוקראינים ורוסים כאחד. אוקראינה מציגה מסעות אלה כהעברות כפויות לאדמת אויב, מה שנחשב לפשע מלחמה. רוסיה קוראת להם פינוי הומניטרי של קורבנות מלחמה שכבר מדברים רוסית ומודים על בית חדש.

מלחמת אוקראינה רוסיה סרגיי לברוב שגרירות ארה''ב שגרירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד