י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החליפי חוזר לעניינים

בנט נגד נתניהו: "בשביל תמונה ברשת הרסנו יחסים"

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט הגיע בזמן לישיבת הממשלה וטען כי הנתק עם הירדנים נגרם בשל תמונתו של נתניהו ב-2017 מחבק את המאבטח זיו, שירה למוות בשני ירדנים | שר המשפטים סער האשים כי פרויקטים משותפים לא קודמו בשל "יחסי הציבור של מר נתניהו"

בנט נגד נתניהו: "בשביל תמונה ברשת הרסנו יחסים"
נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך ישיבת הממשלה והדיון על הקמת אזור תעשייה בגבול ירדן-ישראל ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, תקף את יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, ואמר: "היה נתק קשה עם ירדן במשך שנים כי קודמי בתפקיד העלה פוסט עם תמונה עם מאבטח שבטעות הרג ירדני. בשביל פוסט ברשת פגענו בקשר עם ירדן למשך שנים", את הדברים דיווחה העיתונאית אנה ברסקי ב'מעריב'.

במהלך הדיון בישיבת הממשלה על "שער הירדן", שר המשפטים גדעון סער האשים גם הוא את ראש האופוזיציה נתניהו בתקיעת היחסים עם הממלכה, ואמר כי "מערכת היחסים איתם מורכבת. לאורך השנים היה תסכול שאנחנו לא מקדמים פרויקטים משותפים יחד. זה מאפיין את שיטת יחסי הציבור של מר נתניהו".

ראש הממשלה לפיד, מצדו, הסתפק בלברך על ההחלטה, ולא התייחס לנתניהו: "זו החלטה שהייתה תקועה המון שנים. אנחנו לוקחים את יחסי השכנות הטובים בין שתי המדינות צעד נוסף קדימה". במסגרת הפרויקט הוחלט להקים ולהפיל את מסוף פארק "שער הירדן", שישמש נוח ליזמים המתעניינים במיזמים משותפים באזור התעשייה בצד הירדני. על פי המתווה המפורט בהחלטה, בכפוף להסכמות תקציביות ולאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשות שדות התעופה תקים ותפעיל את המסוף.

כזכור, בשנת 2017 פורסם כי פועל ירדני שעבד בביתו של אחד מעובדי השגרירות הישראלית, תקף את אחד המאבטחים ונורה למוות. הפועל, נער בן 17, החליף ריהוט במגורי השליחים, הסמוכים לשגרירות בעמאן, כאשר לפתע הוא התגנב מאחורי המאבטח והחל לדקור אותו עם מברג שהיה בידו. איש האבטחה פתח ירה לעבר הפועל והרגו. בנוסף לכך, מהירי נהרג גם בעל הבית, רופא ירדני, שהיה במקום והמאבטח נפצע באורח קל.

בעקבות כך, מלך ירדן עבדאללה תקף וכינה את המאבטח הישראלי משגרירות ירדן "רוצח", ואמר כי האופן בו נתניהו קיבל את פניו "אינו מקובל, פרובוקטיבי וגורם לנו זעם רב". במקביל, משרד החוץ הירדני הודיע כי השגרירות הישראלית בירדן תישאר סגורה עד להעמדתו לדין של המאבטח, חרף זאת הוחלט של להעמידו לדין.

במקביל, מקורות ירדנים המקורבים למשפחות ההרוגים בשגרירות ישראל בעמאן טענו כי מלבד הודעת התנצלות, ממשלת ישראל שילמה חמישה מיליון דולר למשפחות ג'ואודה וחמארנה שקרוביהם נהרגו בתקרית הירי בשגרירות ירדן ביולי האחרון ולמשפחת השופט ראיד א-זעייתר, שנורה למוות במעבר אלנבי במרץ 2014 – 1.65 מיליון דולר בממוצע לכל משפחה.

המקורות מסרו, כי ממשלת ירדן קיבלה את סכום הפיצויים והעבירה אותו למשפחות ההרוגים, שקיבלו את הפיצוי והבעת החרטה של ממשלת ישראל. עם קבלת האיגרת ממשרד החוץ הישראלי ותשלום הפיצויים, הושגו התנאים הירדנים לחזרת צוות השגרירות לרבת עמון.

נפתלי בנט בנימין נתניהו ירדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד