י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרשת 'שובו בנים': הארכת מעצר לחשוד חמישי

מעצרו של מנחם ישורון, שנעצר מעט לאחר שהחלה הפרשה,הוארך עד ליום חמישי הקרוב • עורך דינו: "הוא עצור רק בשל שתיקתו בחקירה ומדובר במעצר שנועד לשבור אותו"

ישורון בהארכת מעצר. צילום: פלאש 90
ישורון בהארכת מעצר. צילום: פלאש 90



בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של מנחם ישורון עד ליום חמישי.

בפתח הדיון ביקש פרקליטו שהדיון יתקיים בדלתיים סגורות, וציין כי הסיכסוך בין הפלגים השונים בתוך עמותת שובו בנים הגיעה לאורך שנים עד כדי אלימות של ממש, וזו הסיבה גם שהוא שתק בחקירתו מכיוון שהוא אוים ומאוים בחייו. אולם לבסוף חזר בו מבקשתו.

נציג המשטרה אמר כי לאחר חקירה סמוייה שנערכה במשך מספר חודשים, ביום שני שבוע שעבר בוצעו ארבעה מעצרים במסגרת הפרשה. בהמשך, בעקבות חומר חקירה שהצטבר - נעצר מנחם ישורון ביום רביעי בלילה. מעצרו הוארך ביום חמישי עד להיום (ב). פרקליטו בחר ביום ה' להגיש ערר שנדחה למחרת ביום שישי. "מאז ועד היום ביצענו 7 פעולות חקירה".

לדבריו, החשד נגד ישורון התחזק מהותית, עם חקירת מעורבים נוספים, לפחות עשרה מהם בחקירה תחת אזהרה. וכן הדגיש כי בנתיים החשוד שמר על זכות השתיקה.

לשאלת הפרקליט בכמה החשוד היה מעורב, ענה נציג המשטרה כי "למשיב יש חלק עיקרי במכונה המשומנת הזאת של שובו בנים והלבנת הון וכל העבירות שהצגתי".

פרקליטו של החשוד, עו"ד נדב גדליהו, טען בדיון: "בתיק הזה נחקרו באופן גלוי וסמוי עשרות אנשים, חלקם לא רק כעדים אלא כמעורבים. המשטרה לא חשבה לעצור אף אחד מהם למרות שהפעילות של חלקם לא פחותה מהחלק של המשיב שנמצא בפני בית המשפט, כולל שניים שנחקרו בגל הראשון של המעצרים. המשטרה חקרה את השניים האלו בגל המעצרים האלה ולא בכדי חקרה אותם תחת אזהרה כי חשבו שישבשו את הליכי המשפט, והם בהנהלת החשבונות הראשית של כל עמותת שובו בנים".

עוד בנושא:
"ברלנד שכר מתנקשים לרצוח את הוכברג תמורת 60,000 $"
אומן מתרחקת • שבוע נוסף בכלא לנחמן ונתן ברלנד
הרב ברלנד ממרוקו: "לא יצא מהחקירה כלום"
מעצר נחמן ברלנד הוארך • אמו הרבנית - תיחקר
דרמה ב'שובו בנים': שבעה עצורים - בהם בכירים בקהילה

לגבי אחת העילות בגינן ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו, אמר "כשאני מדבר על מסוכנות והחשש לשיבוש, בדברים שהתגלו לכאורה תוך כדי החקירה הגלויה, המשטרה לא רצה לבית המשפט באופן סודי ומהר להוציא צו שופט ולשלוח ניידת לעצור אותו, אלא זימנה אותו בטלפון שיבוא למשרדי הבילוש. שלחו ניידת בילוש כי אשתו ענתה ואז הוא הגיע למשרדי הבילוש. לטעון כאילו הוא מסוכן בצורה דרמטית וכאילו הוא משבש את מהלכי המשפט זה לא נכון".

"אני ציפיתי שיבואו לפה עם שלל ראיות חדשות שיחזקו את הראיות נגדו, לא עם מה שעמד לפני כב' השופט רומנוב אלא עם מספר פעולות. הוא זוטר וגם המשטרה חשבה שהוא. לאור העובדה שאין שום ראיות חדשות שמקימות החשד שהוא לא יותר מזוטר. אני בטוח שהאיזון הוא שחרורו למעצר בית בירוחם עם כל הערבויות וללא שום אמצעי תקשורת".

השופטת דנה כהן לקח סיכמה: "המשיב חשוד בעבירות של איסור הלבנת הון, גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וכן זיוף בנסיבות מחמירות. הכל בקשר לפרשה מסועפת הנוגעת לחשדות למעשי מרמה שבוצעו בקשר לעמותת 'שובו בנים'.

"בחנתי את החומר ואת פעולות החקירה שנערכו. ניתן לומר כי מאז דיון המעצר האחרון החקירה התקדמה ונערכו מספר לא מועט של פעולות - בשים לב למשך הזמן שחלף. זאת ועוד, קיימת התפתחות צפויה בחקירה. החשוב לענייננו הוא כי החשדות כנגד המשיב התחזקו והוספו ראיות שמצביעות לכאורה על מידת מעורבות משמעותית של המשיב בפרשה. מכאן שהחשד הסביר לא רק שקיים אלא גם התחזק.

"בהתחשב בכל אלה ובשים לב לכמות פעולות החקירה שעל הפרק הנוגעות גם למשיב המשך החקירה עלול לארוך זמן. אני רואה לקבוע נקודת ביקורת אשר עד אליה יוארך מעצרו של המשיב עד 22/8/2013 בשעה 12:00".

פרקליטו של החשוד, עו"ד נדב גדליהו, אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "המדובר בהארכה מיותרת - המדובר ממילא במעורב שגם מה שהמשטרה מיחסת לו הוא שולי לחלוטין. אנו עדיין טוענים שהוא עצור רק בשל שתיקתו בחקירה ומדובר במעצר שנועד לשבור אותו".

ביום שישי האריך בית משפט השלום בירושלים בשבעה ימים את מעצרם של נחמן ונתן ברלנד, בנו ונכדו של הרב אליעזר ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים', ושל אהרן תפילינסקי וערן הוכברג החשודים בעבירות חמורות של זיוף, הלבנת הון ועוד.

ישורון בהארכת מעצר. צילום: פלאש 90



גדליהו חשוד ברסלב ישורון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד