כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מבוכה בממלכה

הנסיך צ'ארלס קיבל מיליון פאונד ממשפחתו של אוסמה בן לאדן

יורש העצר הבריטי והמלך העתידי קיבל תרומה גדולה עבור קרן הצדקה שלו ב-2013 ממשפחתו של הארכי טרוריסט אוסאמה בן לאדן. מקור המקורב לארגון הצדקה אמר לאחר בדיקה מעמיקה של הנושאים, "הנאמנים הגיעו למסקנה שמעשיו של אחד מבני משפחת בן לאדן אינם צריכים להכתים את כל המשפחה"

הנסיך צ'ארלס קיבל מיליון פאונד ממשפחתו של אוסמה בן לאדן
אילוסטרציה צילום: Pixabay

הנסיך מוויילס קיבל תרומה של מיליון פאונד עבור קרן הצדקה שלו מקרוביו של אוסאמה בן לאדן, כך על פי דיווח בבריטניה. ה'סאנדיי טיימס' שחשף את הפרשה, טען כי המלך לעתיד קיבל את התשלום מבכר בן לאדן, ואחיו שפיק.

הנסיך צ'ארלס בן ה-73 קיים פגישה פרטית עם בכר בן ה-76 בלונדון ב-30 באוקטובר 2013, שנתיים לאחר שאוסמה בן לאדן נורה למוות על ידי הכוחות המיוחדים של ארה"ב במתחם ליד איסלמבאד בפקיסטן. בית המלוכה חולק על רבות מהטענות שעלו בכתבה, ואמר כי ההחלטה לקבל את התרומה לקרן הצדקה שלו, התקבלה אך ורק על ידי נאמנים, וליורש העצר לא היה קשר להחלטה הזאת.

בכר ושפיק בן לאדן הם אחים למחצה של אוסמה, הקשורים למייסד אל-קאעידה באמצעות אביהם מוחמד בן עוואד בן לאדן, מיליארדר יליד תימן. אין טענה כי בכר או שפיק בן לאדן תמכו או היו מעורבים בפעולות טרור.

סר איאן צ'שייר, יו"ר קרן הצדקה של הנסיך מוויילס שבה הופקד הכסף, אמר בהצהרה: "התרומה מהשייח' בכר בן לאדן ב-2013 נבחנה בקפידה על ידי נאמני הקרן באותה עת, בוצעה בדיקת נאותות, עם מידע ממגוון רחב של מקורות, כולל ממשלתיים. ההחלטה לקבל את התרומה התקבלה במלואה על ידי חבר הנאמנים, כל ניסיון להציג דברים אחרת הוא מטעה ולא מדויק".

מקור המקורב לארגון הצדקה אמר לאחר בדיקה מעמיקה של הנושאים, "הנאמנים הגיעו למסקנה שמעשיו של אחד מבני משפחת בן לאדן אינם צריכים להכתים את כל המשפחה".

דובר בית הנסיך מסר: "קרן הצדקה של הנסיך מוויילס הבטיחה לנו שנעשתה בדיקת נאותות יסודית בקבלת התרומה הזו. ההחלטה לקבל התקבלה על ידי נאמני הצדקה בלבד וכל ניסיון לאפיין אותה אחרת הוא שקרי". מקור מקורב לנסיך הכחיש כי צ'ארלס תיווך באופן אישי בעסקה, הסכים לתרומות למרות התנגדויות היועצים ושכמה יועצים התחננו בפניו באופן אישי להחזיר את הכסף.

המקור גם הכחיש כי הומלץ לנסיך להחזיר את הכסף ונאמר לו שהסכום "לא יהיה טוב לאף אחד". הדיווח מגיע חודש לאחר שהתברר כי הנסיך קיבל תיקים המכילים מיליוני יורו במזומן במהלך פגישות עם ראש ממשלת קטאר לשעבר.

אוסמה בן לאדן הנסיך צ'רלס תרומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד