י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בית מרקחת בלונדון

שומר הראש של חומייני טוען: הוא הורעל למוות

אחד משומרי הראש של מייסד הרפובליקה האסלאמית של איראן רוחאללה חומייני, טען בשבת כי המנהיג העליון לשעבר מת מהרעלה. הוא טען כי תרופות לטיפול בחומייני נקנו בלונדון. הוא קרא לשמור על המנהיג העליון הנוכחי

שומר הראש של חומייני טוען: הוא הורעל למוות
רוחאללה חומייני צילום: צילום מסך

חמידרזה נגאשיאן, שומר ראשו לשעבר של חומייני, סיפר בראיון כי חומייני אושפז בבית חולים עם בעיה בלב, אך מאוחר יותר התברר שבקיבה שלו יש דימום במערכת העיכול העליונה. נגאשיאן טען כי תרופות לטיפול בחומייני נקנו דרך קשרים מבית מרקחת בלונדון, שלא היה קיים קודם לכן והוקם רק לצורך אספקת התרופות של חומייני ונסגר מיד לאחר מכן. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

חמידרזה נגאשיאן, אחד משומרי הראש של מייסד המהפכה האסלאמית רוחאללה חומייני: צילום Iran international

האייתוללה מוסאווי חומייני היה מוסלמי שיעי ומנהיג פוליטי של המהפכה האסלאמית באיראן ב-1979, חומייני שימש בתפקיד המנהיג העליון עד יום מותו בגיל 86 ביוני 1989, מי שהחליפו בתפקיד הוא עלי חמינאי שמכהן מאז בתפקיד.

הוא לא פירט מי רשם את התרופות ומי סיפק אותן, אך אמר שלמשרד המודיעין יש את התיעוד של הקונים, והוסיף כי הנשיא לשעבר אכבר האשמי רפסנג'אני לא איפשר למשרד לחקור את המקרה. שומר הראש לשעבר קרא גם לרשויות להגביר את הצעדים להגנה על המנהיג העליון הנוכחי עלי חמינאי "בגלל החדירה החשודה ללשכתו".

מאז אמצע 2020 סדרה של התקפות מסתוריות בעלות פגעו במתקני הגרעין והצבא של איראן ברחבי המדינה, שלדעתם הרווחתם היו פעולות חבלה ישראליות. בחודש מאי, כמה פקידי משמרות המהפכה נהרגו או מתו בנסיבות חשודות, מה שגרם לטהרן להאשים את ישראל שמעולם לא לקחה אחריות רשמית על המבצעים הללו.

איראן בריטניה בית מרקחת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד