י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ביקר בישראל

משרד המודיעין של איראן עצר אזרח שוודי בעוון ריגול

משרד המודיעין האיראני הודיע ​ כי עצר אזרח שוודי באיראן באשמת ריגול. האזרח השוודי, שזהותו עדיין לא ידועה, היה בקשר עם "חשודים אירופאים ולא אירופאים" באיראן וביקר בישראל

משרד המודיעין של איראן עצר אזרח שוודי בעוון ריגול
צללית. אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

משרד המודיעין האיראני הודיע ​​אמש (שבת) כי עצר אזרח שוודי באיראן באשמת ריגול. בהצהרת המשרד נאמר, כי האזרח השוודי, שזהותו עדיין לא ידועה, היה בקשר עם "חשודים אירופאים ולא אירופאים" באיראן, עוד נטען, כי הגבר השבדי העצור ערך מספר נסיעות לאיראן וביקר בערים שונות שאינן יעדי תיירות טיפוסיים.

משרד המודיעין גם טען כי בכל נסיעותיו, העצור היה בקשר עם "חשודים אירופאים ולא אירופאים שהיו במעקב באיראן, ושמר את כל העקרונות המקצועיים של תקשורת, הגנה והסתרה של ריגול". עוד נטען על ידי המשרד, כי האדם השוודי נסע גם לישראל לפני ביקורו באיראן.

המעצר מגיע לאחר שאיראן גינתה בתוקף את גזר הדין של בית משפט שוודי על גבר איראני, חמיד נורי, שנידון למאסר עולם בגין הוצאות להורג של אסירים פוליטיים איראניים ב-1988. בסוף יוני המליץ ​​משרד החוץ השוודי לאזרחיו שלא לנסוע לרפובליקה האסלאמית של איראן "בשל סיכונים ביטחוניים לזרים".

טהראן כבר מחזיקה בן ערובה את האקדמאי האיראני-שוודי אחמדרזה דג'לאלי, שנידון למוות ביוון ריגול. איראן הואשמה במעצר שווא של אזרחים זרים ואזרחים כפולים בהאשמות מופרכות, שלמעשה הפכו לבני ערובה כדי לחלץ ויתורים מממשלות מערביות.

איראן שוודיה מרגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד