ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סדר ברב קו

פרטים נוספים על רפורמת "דרך שווה" שתיכנס מחר לתוקפה

משרד התחבורה נערך לכניסת הרפורמה החדשה בתחבורה הציבורית | כבר היום יהיה ניתן לרכוש את המנויים החודשיים החדשים שהנפיקו משרד התחבורה | חשוב לציין כי הטבת "ערך צבור" לבעלי מעמד פרופיל רגיל מתבטל מחר, רוצו לטעון את הרב קו! - קיימת מגבלה של עד אלף שקלים

פרטים נוספים על רפורמת "דרך שווה" שתיכנס מחר לתוקפה
רב קו צילום: אפליקציית רב קו אונליין

משרד התחבורה משלים את ההיערכות למהפכת "דרך שווה" שתיכנס לתוקפה החל ממחר ה -1 באוגוסט.

מינוי חופשי חודשי:

כבר היום (ראשון) יהיה ניתן לרכוש את המינויים החודשיים החדשים של "דרך שווה" ברב-קו באמצעות היישומונים "רב-קו אונליין" ו"רב-קו הופאון," שאמור ייכנסו לתוקף החל ממחר.

המינויים גמישים לחודש אחד, ותקפים עד היום הקודם בחודש העוקב (לדוגמה: חופשי חודשי שנרכש ב-4.8 יהיה תקף עד 3.9). למשלמים ביישומוני התשלום בטלפון החכם, מחזור החיוב הוא 25 בכל חודש, והיישומון בוחר בדיעבד את החוזה המשתלם ביותר ("חופשי יומי", "חופשי חודשי", או נסיעה רגילה).

משרד התחבורה מבקש להדגיש כי מינוי "חופשי אזור 1" תקף לנסיעות עד 40 ק"מ רק מחוץ למטרופולינים ירושלים, גוש דן וחיפה, ולא תקף לנסיעות ברכבת ישראל, רכבת קלה, כרמלית, מטרונית, ורכבלית. 

מצורף תרשים זרימה, לבחירת המינוי החודשי המתאים עבורך:

באדיבות משרד התחבורה 

יש לציין עוד כי אזרחים ותיקים עד גיל 75, ונוער בגילים 5-18 משלמים 50% מעלות המינוי החודשי. 

הרחבת עמדות עדכון והנפקת "זהב-קו":

אין צורך להגיע לתחנות "על הקו!" ניתן להנפיק "זהב קו" מכל מקום, באמצעות יישומוני "רב-קו אונליין" ו"רב-קו הופאון". כמו כן, ניתן להיעזר במיופה כוח, בצירוף תעודה מזהה, טופס ייפוי כוח ובמידת הצורך תמונת פספורט. השירות ניתן גם במאות חנויות פארם וברשתות נבחרות נוספות ועל ידי מאות נציגות ונציגים של משרד התחבורה הפרוסים ב-104 יישובים. פירוט עמדות העדכון וההנפקה זמין באתר משרד התחבורה ובמוקד 8787*. יודגש כי מתאפשרת נסיעה חינם לבני 75 ומעלה, בהצגת תעודה מזהה בלבד (ללא "זהב קו") עד ל-18 באוגוסט. 

ערך צבור:

בני 75 ומעלה נוסעים חינם בתחבורה הציבורית, הורחבה הנחת הערך הצבור לאנשים עם מוגבלות וזכאי הביטוח הלאומי ל-50% (במקום 33% לפני הרפורמה). ההנחה המגולמת בהטענת ערך הצבור נשמרת ליתר אוכלוסיות הזכאים: סטודנטים, אזרחים ותיקים עד גיל 75, נוער עד גיל 18, כוחות הביטחון, אנשים עם עיוורון ומלוויהם. 

יחד עם זאת, חשוב לציין כי ממחר תתבטל ההטבה בהטענת הערך הצבור על פרופיל רגיל. 

מכאן הקריאה לכל אלו שרוצים להנות מ - 25 אחוז תוספת - מהרו לטעון את הרב קו עד חצות הלילה - לידיעתכם קיימת מגבלת הטענה של אלף שקלים, כאמור, יתרת ערך צבור שהוטענה ב"רב-קו" נשמרת לשימוש. 

יודגש כי ניתן להמשיך ולהטעין "ערך צבור" ברב קו, אולם הטענה זו לא תזכה בהנחה. 

כמו כן, ממחר תתאפשרנה בכל הארץ נסיעות מעבר במשך 90 דקות ברדיוס 15 ק"מ בעלות נסיעה מקומית (5.5 ₪), ולא רק בלב המטרופולינים כפי שהיה נהוג עד כה.

הרחבת הזכאות להנחה לבני נוער שאינם תושבי ישראל:

"דרך שווה" תעניק הנחה של 50% בתחבורה הציבורית גם לנוער שאינו תושב ישראל, ומחזיק באשרת שהייה (פרט לתיירים). על מנת ליהנות מהנחה זו, יש להנפיק רב קו או להירשם לאחת מאפליקציות התיקוף, בכפוף להצגת אישור לימודים במוסד לימודים מוכר בארץ.

כל המידע על אודות הרפורמה מפורסם באתר "דרך שווה" ובמוקד המידע של הרשות הארצית לתחבורה ציבורית 8787*.

 

רב קו רפורמה בתחבורה הציבורית דרך שווה משרד התחבורה תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד