כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ההבדלים בין הנדסת מכונות להנדסה אזרחית

מתלבטים מה ללמוד? הגעתם למקום הנכון! סטודנטים רבים לפני התואר בודקים את אפשרויות מסלולי הלימוד על מנת להחליט מהו המסלול המתאים והנכון ביותר עבורם. אז החלטנו לעשות לכם קצת סדר ולהסביר לכם בדיוק על ההבלים בין לימודי הנדסת מכונות לבין הנדסה אזרחית. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

ההבדלים בין הנדסת מכונות להנדסה אזרחית
הנדסת מכונות צילום: freepik

הנדסה אזרחית – מה זה אומר?

לימודי הנדסה אזרחית מתמקדים בעיקר בהנדסה הקשורה לבניין והתאמתו לסביבה העירונית. מדובר למעשה בתחום שמתחזק מעט לעט לאור משבר הדיור האינטנסיבי שמחמיר משנה לשנה. כיום, קיים משבר דיור נרחב ברחבי המדינה לאור העלייה הרבה בביקוש לדירות והירידה בהיצע. זה בדיוק מה שתחום ההנדסה האזרחית מנסה לפתור ולכן ההכשרה מעבר ללימודים כרוכה גם בהתמחות וקבלת רישיון.

לפני שנרשמים ללימודי הנדסה אזרחית, יש לזכור שמדובר בלימודים אינטנסיביים במיוחד שדורשים יכולות גבוהות במתמטיקה ופיזיקה. לאור זאת, כדאי לבחון האם יש לכם את היכולות הראליות הנדרשות בהתבסס על יכולותיכם במקצועות אלה בתיכון ובבגרויות ועל סמך ציונכם בחלק הכמותי של הפסיכומטרי.

הנדסת מכונות – מה זה אומר ולמי זה מתאים?

הנדסת מכונות הינו תחום חדשני ומרתק שמטרתו לשנות את פני העתיד. תפקידם של מהנדסי מכונות הוא לעסוק בעיקר במחקר ופיתוח ולייצר מערכות מגוונות שתפקידן הוא להחליף בעתיד את בני האדם באמצעים אחרים כמו מכונות שתפקידן לבצע בדיוק את אותן פעילות. פאן מתקדם נוסף של הנדסת תוכנה הוא אפילו רובוטים שהולכים לגמרי לשנות את העתיד כפי שהוא נראה עכשיו. לימודי הנדסת מכונות מאפשרת לסטודנטים ללמוד מגוון רחב של מקצועות ריאליים כמו מתמטיקה, פיזיקה ושפות תכנות שיאפשרו את הלמידה הבסיסית למכונות ואת הנדוס האלגוריתמים שמפעילים אותן. 

לימודי הנדסת מכונות נמשכים גם הם במשך ארבע שנים ודורש יכולות ריאליות על מנת להצליח בלימודים.

אז איך ניתן להחליט בין לימודי הנדסת מכונות ללימודי הנדסה אזרחית?

ההבדל בין לימודי הנדסת מכונות ללימודי הנדסה אזרחית נעוץ בעיקר בתחום ששני סוגי ההנדסות מתעסקות בו. כך למשל, הנדסה אזרחית עוסקת יותר בבניינים ובטוואי שלהם ביחס לסביבה העירונית בה הם נמצאים בעוד שהנדסת מכונות מתמקדת ברובוטיקה ובתכנון אלגוריתמי של מכונות ומנועים. על מנת להחליט על המקצוע המתאים עבורכם, חשוב שתקחו בחשבון את היתרונות והחסרונות של כל אחד ממסלולי הלימוד ותנסו לחשוב למה אתם יותר נמשכים, להנדוס הסביבה העירונית או למכונות ורובוטים. כך תוכלו לבחור את המסלול המתאים לכם ביותר על מנת שתוכלו להפיק את המרב מהתואר.

לסיכום,

אם אתם חושבים ללמוד הנדסת מכונות, כדאי לכם שתבחרו את המסלול הטוב ביותר  עבורכם על בסיס הנתונים האישיים שלכם. כך תוכלו להפיק את המירב מהתואר שיוביל אתכם להשתלבות בשוק ההיי טק המתגמל ביותר שהשוק מציע. אם אתם חושבים על לימודי הנסה אזרחית, תהיו מוכנים להתמקד בפאן האזרחי והסביבתי של העיר תוך התמקדות בבנייה – מקצוע מבוקש מאוד לאור הביקוש בתחום.

 

הנדסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד