י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשורה לנפגעי עבירה

סוף לבירוקרטיה: משיכת כספי פיצוי במזומן, ישירות מדואר ישראל

רשות האכיפה והגבייה מאפשרת משיכת כספי הפיצוי במזומן ובנוחות עד לסך 5,000 ₪ בסניפי דואר ישראל ובכך מייתרת בירוקרטיה מתישה של משלוח טופס הזדהות ממשלתי, ועוד

סוף לבירוקרטיה: משיכת כספי פיצוי במזומן, ישירות מדואר ישראל
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

בשורה לנפגעי עבירה שנקבע להם פיצוי כספי בגזר דין: רשות האכיפה והגבייה מאפשרת משיכת כספי הפיצוי במזומן ובנוחות עד לסך 5,000 ₪ בסניפי דואר ישראל.

יש לציין כי עד כה, הליך העברת כספי הפיצוי שנקבעו בגזרי דין לטובת נפגעי עבירה, ואשר נגבו על ידי המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, חייב משלוח טופס הזדהות ממשלתי, בו היה על הנפגע הזכאי לתשלום למלא פרטים אישיים רבים, לרבות חשבון בנק לתשלום, ורק לאחר מכן כספי הפיצוי שנגבו הועברו אליו בתהליך תפעולי מורכב. 

כאמור, על מנת לייעל את תהליך העברת הכספים לנפגעים, הוחלט ברשות האכיפה והגבייה לאחרונה, לאפשר גם את משיכת הפיצוי שנגבה במזומן בסניפי דואר ישראל, כאשר מדובר בפיצוי עד גובה 5,000 ₪ וזאת תוך הצגת תעודת זהות ומסרון שנשלח מהרשות בלבד. 

בפיצוי שמעבר לסכום זה ולשם אבטחת תהליך התשלום, יידרשו כבר הזכאים לפיצוי למסור פרטי חשבון בנק, לקבלת הפיצוי בהעברה בנקאית מרשות האכיפה והגבייה.

במסגרת הליך חדש זה, הזכאים לפיצוי מקבלים מסרון מרשות האכיפה והגבייה עם פרטי הסכום המגיע להם לתשלום, ובמקביל גם נשלח אליהם בדואר מכתב עם המידע על כך.

לדברי מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות, מר דורון תשתית, "מיד עם שליחת המסרונים, התקשרו מאות מפוצים למוקד הרשות לברך על המהלך ולברר כיצד יוכלו למשוך את הכסף המגיע להם. רבים אף ציינו, כי בעבר חששו להעביר למרכז את פרטי חשבון הבנק שלהם מחשש לעוקץ ועתה הם מרגישים בטוחים לגשת לסניף הדואר הקרוב למקום מגוריהם ולקבל את הפיצוי במזומן".

נתוני גבייה:

בשנת 2022 ניכר גידול מאוד משמעותי, של למעלה מ-40% בתשלום שנגבו למפוצים, יחסית לתקופה המקבילה אשתקד. בעוד במחצית הראשונה של שנת 2021 בוצעו 4,606 תשלומי פיצוי לנפגעי עבירה בערך של 11,486,476 ₪, אזי במחצית הראשונה של שנת 2022 בוצעו 7,677 תשלומים בערך של 19,879,279 ₪.

 

דואר ישראל מזומן בירוקרטיה פיצויים תשלום פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד