י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כיצד מתאימים את הנעל לסוג הספורט?

הוכח כבר מזמן שלסוג הנעל יש השפעה ניכרת על הפעילות הספורטיבית, לטובה אך גם לרעה במידה והיא אינה מותאמת לרגל. כאשר הנעל אינה מתאימה לרגל היא עלולה קודם כל להוביל לכך שתוצאות הפעילות הספורטיבית מתפספסות

כיצד מתאימים את הנעל לסוג הספורט?
נעלי נשים צילום: פיקסביי

לא מעט נשים סובלות מכאבים שונים ומחוסר נוחות כאשר הם עוסקים בפעילות גופנית, כאשר הן אינן מודעות לכך שהבעיה היא דווקא בנעל שלהן. לא דומה נעל ספורט שמשמשת לאימונים בחדר הכושר לנעל ספורט שמתאימה לאירובי או ריצה, ומכאן הטעות של רוב הנשים, כאשר הן בוחרות באותה הנעל לסוגי ספורט שונים. לרוב, לא נעסוק בכמה סוגי ספורט במקביל, אלא נתמקד בסוג אחד או שניים של פעילות, ולכן כדאי להתאים את סוג הנעל לספורט וליהנות מאימון איכותי יותר.

כיצד נעל שאינה מותאמת משפיעה על הפעילות הספורטיבית?

הוכח כבר מזמן שלסוג הנעל יש השפעה ניכרת על הפעילות הספורטיבית, לטובה אך גם לרעה במידה והיא אינה מותאמת לרגל. כאשר הנעל אינה מתאימה לרגל היא עלולה קודם כל להוביל לכך שתוצאות הפעילות הספורטיבית מתפספסות. אם הרגל כואבת, אם השרירים הלא נכונים עובדים ואם היציבה אינה נכונה, ניתן לקבל מהפעילות הספורטיבית בדיוק את ההיפך – סיכון, פציעה או כאבים מיותרים שעלולים לפגוע במוטיבציה לעסוק בספורט.

סוגי ספורט והנעליים המותאמות להם

כאשר רוכשים נעלי ספורט לנשים ההמלצה הנה לבצע התאמה לסוג הספורט הספציפי. לנעלי ריצה יש לבחור סוליה רכה, רמת אוורור גבוהה, בולמי זעזועים וכריות אוויר. להליכה כדאי לבחור נעל עם סוליה שטוחה יחסית ועם בולמי זעזועים לעקב כמו גם לכריות כף הרגל. לאירובי מומלץ לבחור נעל שביכולתה לקבע את אזור הקרסול ועם כריות אוויר בחלק הקדמי של הנעל, היכן שכרית כף הרגל נמצאת. לקרוב טריינינג מומלץ לבחור נעל עם סוליה רחבה, וגם היא כמו נעלי הריצה צריכה להיות עם בולמי זעזועים ואוורירית במיוחד.

אילו מותגים מובילים יש בתחום נעלי הספורט לנשים?

בתחום נעלי ספורט מותגים רבים ובהם המוכרים ביותר נייק, דיאדורה, ריבוק, אנדר ארמור וכמובן אדידס. מותגים שאנשים פחות מכירים אך הם לא פחות טובים הם סקצ'רס, ארנה ואונברס. לכל אחת מהחברות יש כמה וכמה סוגים של נעלי ספורט שמותאמות לסוגי ספורט שונים. בעת הבחירה יש קודם כל לבצע התאמה לסוג הספורט, ולאחר מכן גם לעיצוב. יש שיעדיפו נעל ספורט מוחצנת וצבעונית אך עם עיצוב אלגנטי ומחמיא, ויש שיעדיפו נעליים קלאסיות. כדאי לזכור שהנעלים משמשות אמנם לספורט אך הן בהחלט יכולות לשמש אותנו גם ביום יום, לעבודה, ללימודים או סתם לסידורים. לכן, מומלץ לבחור נעל שתהיה מתאימה מבחינת הנראות שלה לארון הבגדים שלנו, אם זה מבחינת צבעים ואם מבחינת העיצוב הכללי של הנעל.

בחירת הנעל המדויקת לרגל

אין ספק שכשמצליחים לבחור נעל איכותית וטובה, היא הופכת לנכס לכל דבר. אנשים לא מוכנים להיפרד מנעלי ספורט נוחות ובצדק, הן הופכות את היציבה, את ההליכה, את הספורט ואת חיי היום יום לטובים יותר. איך בוחרים את הנעל המדויקת לרגל? יש כמה כללים שכדאי לפעול על פיהם, והם יסייעו מאוד בבחירה.

אנחנו רוכשים נעלים באינטרנט מסיבות רבות, בין היתר בגלל הנוחות והמחיר. עם זאת, כדאי לזכור שאי אפשר למדוד את הנעל, לכן ישנה חשיבות רבה לבחירת נעל שמתאימה לנו מבחינת עיצוב כללי. אם עד היום התאימו לך נעלים רחבות – זה לא הזמן לרכוש נעלים צרות. כאשר הנעל מגיעה הביתה או כאשר מודדים אותה בחנות, מומלץ לעשות זאת בשעת ערב ולא בבוקר, אז הרגל צרה יותר ב-5%. מומלץ תמיד גם לבחור חצי מידה יותר מהמידה של הרגל, וזאת כדי לאפשר לכף הרגל והאצבעות מרווח ונוחות מקסימלית.

נעליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד