י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המדריך לגמילה מעישון: כל מה שרציתם לדעת

ברוכים הבאים לחיים החדשים שלכם ללא סיגריית בוקר. דבר ראשון שחשוב לקחת בחשבון הוא, שהפסקת עישון היא תהליך ארוך ואתם עלולים להיכשל כמה פעמים לפני שתצליחו. אם נכשלתם, אל תיפלו לרגשות אשמה ואל תיפלו להלקאה עצמית, זה קורה לכולם. כאשר מנסים להפסיק לעשן

המדריך לגמילה מעישון: כל מה שרציתם לדעת
הפסקת עישון צילום: freepik

הפסקת עישון היא אולי אחד הדברים הקשים ביותר שבנאדם יכול לעבור. זה תהליך שלוקח זמן, סבלנות ומסירות. אתם צריכים להיות מוכנים לתסמיני הגמילה ולהכין תוכנית שתעזור לכם לעבור את זה, אבל בסוף אתם נושמים אוויר נקי וזה לחלוטין שווה את הלידה מחדש הזאת.

ברוכים הבאים לחיים החדשים שלכם ללא סיגריית בוקר. דבר ראשון שחשוב לקחת בחשבון הוא, שהפסקת עישון היא תהליך ארוך ואתם עלולים להיכשל כמה פעמים לפני שתצליחו. אם נכשלתם, אל תיפלו לרגשות אשמה ואל תיפלו להלקאה עצמית, זה קורה לכולם. כאשר מנסים להפסיק לעשן, אנשים משתמשים בכל כוח הרצון כדי להדוף את התשוקה לסיגריות, וזה לא קל. כדי להצליח בתהליך הזה, אפשר לנסות להיעזר בעזרים חיצוניים כמו מדבקות ניקוטין, מסטיק ניקוטין וכולי. לפרטים נוספים הקליקו כעת איילת בן ארי מומחית לגמילה מעישון.

בקשו וקבלו תמיכה מחברים ובני משפחה

אל תפחדו להודיע בסביבה הקרובה שלכם, שבתקופה הקרובה אתם תצטרכו יותר תמיכה מתמיד, אהבה וסובלנות. חברים ובני משפחה יכולים לעזור לתמוך בהחלטה להפסיק לעשן על ידי היותם שם בשבילכם ברגעים קשים או על ידי סיוע להסיח את דעתכם מדחפי העישון בזמנים האלה. הסיוע שלהם יכול להיות משמעותי, זכרו זאת.

ואם כבר מדברים על תמיכת בני המשפחה, חשוב לציין שאפשר לקבל את התמיכה הזאת גם בדרכים אחרות. בישראל זה פחות נפוץ, אבל גם אצלנו תוכלו למצוא קבוצות תמיכה אשר זמינות לייעץ, לעטוף ולקבל אתכם ברגעים הקשים והפחות קשים של תהליך הגמילה מעישון.

מדוע כל כך קשה להיגמל מעישון?

ישנם גורמים רבים אשר תורמים לקושי להיגמל מסיגריות. אחד הגורמים המשמעותיים ביותר הוא שהעישון הפך לסוג של אקט חברתי, מה שאומר שהחברה לא ממש מגנה את העישון עדיין. שיעורי העישון באירופה גדלו ב-25% בשנת 2017, כאשר יותר בני נוער מתחילים להשתמש במוצרי טבק בכל יום.

בישראל, 27.3% מכלל הגברים בישראל מעשנים ו- 12.6% מכלל הנשים בישראל מעשנות. אחת הסיבות המהותיות לכך שכל כך קשה להיגמל מעישון היא לא רק בגלל שאנשים מכורים לניקוטין, אלא התמכרותם לאקט החברתי של העישון. ועם זאת, אי אפשר לתלות את הקושי בגמילה רק בהיבט החברתי. בסופו של דבר, ישנן סיבות שונות לכך שאנשים ממשיכים לעשן למרות הסיכונים. למעשה, ההערכה היא כי למעלה מ-400 מיליון אנשים בעולם מעשנים.

הקשר בין גמילה מעישון לבין הזהות שלנו

אנשים רבים מקשרים בין מותגי סיגריות פופולריים לזהותם ואורח חייהם, מה שמוביל אותם להרגיש בתת מודע, שהפסקת עישון פירושה לקחת צעד אחורה מהזהות המבוססת שלהם. בשורה התחתונה, גמילה מעישון היא תהליך לא רק פיזי, אלא גם נפשי, מנטלי ורגשי. ואמנם התהליך לא קל, אבל הוא שווה את הבריאות שלכם ושל יקיריכם הסובבים אתכם.

עישון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד