י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אביהם של העניים איננו

כך התמסר הגאב"ד לדאוג לעניי ארץ ישראל

מרן הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל עמד בראש פעולות החסד של 'מפעל עונג שבת ויום טוב' לרבבות משפחות עניי ארה"ק. 'בחדרי חרדים' עם תמונות מהכינוסים והאסיפות בהם השתתף הגאב"ד במסירות של ממש ואף היה יוצא בעצמו לגייס כסף

כך התמסר הגאב"ד לדאוג לעניי ארץ ישראל
הגאב"ד בכנסים למען עונג שבת ויו"ט צילום: באדיבות המצלם

כמרא דאתרא היה הגאב"ד הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל דואג ופעל הרבה למען אלמנות ויתומים וכל משפחות הנצרכות מכל החוגים, ומיד עם הגעתו לארץ בעלותו על כס ההנהגה הבחין הגאב"ד זצ"ל בחלוקות הענק שעל ידי מפעל החסד עונג שבת ויו"ט כארגון המרכזי שמאכיל רבבות אלפי משפחות נצרכות מדי שבת בשבתו ומדי חג וחג, ונכנס בעובי הקורה להיות להם לעזרה להרחיב פעולותיהם לעוד עיירות בא"י, עד שכיום החלוקות מגיעות לכארבעים ושתיים ערים בארץ כשמרכזם בירושלים.

בתחילת כהונתו כבר קרא הגאב"ד לאסיפה מרכזית עם כל רבני ירושלים בביתו למען מפעל החסד עונג שבת ויו"ט וביקש להרחבת החלוקות, ואף חתם על קול קורא מיוחד לבני הגולה לעמוד לימינם בכל עת ועונה.

בעשר שנים אחרונות בכל ערב חג, וכמו"כ אף בימי חול המועד נהג הגאב"ד זצ"ל ללכת ביחד עם יבדלח"ט הגרי"מ שכטר לקבץ מעות מבני חו"ל ששהו בארץ למען הצדקה הגדולה הזאת וזה היה הצדקה היחידה שהוא הטריח בעצמו ללכת על דלתות נדיבי עם.

בכל ערב פסח וערב ראש השנה היה נוהג למסור הרבה רשימות ובקשות שהגיעו לפתחו להרב אפרים שטרן יו"ר מפעל עונג שבת ויו"ט, והיה רושם בעצמו למאות משפחות עניי ירושלים כרטיסים לחלוקת עונג שבת ויו"ט, בדאגתו שלא יהיה אף משפחה אחת שאין מה לאכול בחג.

הגאב"ד זצ"ל היה מתבטא תמיד בערבי חגים, כי זו היה עבודתו ודאגתו של רב דמתא בדור הקודם, לדאוג שלא יהיו עניים בעיר אשר אינם יכולים להכניס את החגים בריווח. לכך היה תמיד שולח מכתבים לנדיבי עם בחו"ל לעמוד לימין הרב אפרים שטרן העומד בראש מפעל החסד עונג שבת ויו"ט זה ארבעים שנה. כמו כן בעת החלוקות עצמם היה מגיע בעצמו לראות בעיניים החלוקות של עונג שבת ויו"ט והיה מתפלל שם על נדיבי עם תורמי המפעל הקודש.

לפני כמה שנים כאשר הגרמ"ד סלובייצ'יק זצ"ל מבריסק קרא אסיפה בביתו למען מפעל עונג שבת ויו"ט, הגאב"ד השתתף ואף נאם ויחד עם הגרמ"ד זצ"ל וחברי הבד"צ הוציא קול קורא לתמוך בהם, והתקשר באופן פרטי לנדיבי עם והסביר להם באריכות בגודל פעילות המפעל ועל הזכות שיש לתורמים שעומדים לימינם.

עונג שבת ויום טוב הרב יצחק טוביה וייס אפרים שטרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד