י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ללא מכרז

בשיא הבחירות: כהנא מנסה למנות פרויקטור לרפורמת הכשרות

לקראת כניסת החלק המשמעותי של רפורמת הכשרות בעוד כחצי שנה, סגן השר לשירותי דת מנסה לקדם מינוי פרויקטור שאמור להקים תשתית לביצוע הרפורמה - בהליך של פטור ממכרז, אלא שהמינוי נתקל בהתנגדות מצד מתנגדי הרפורמה שטוענים כי לא ניתן לבצע מינויים במערכת הבחירות וללא המכרז • כל הפרטים

מתן כהנא
מתן כהנא צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא דואג שהחלק העיקרי של רפורמת הכשרות ייצא לדרך, ומקדם מינוי פרויקטור מיוחד - למרות שמדובר בתקופת בחירות. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

החלק השני של המתווה, שעבר במליאת הכנסת לפני קצת פחות משנה, של פתיחת שוק הכשרות לתחרות צפוי להיכנס לתוקף בתחילת שנת 2023, וכדי שזה יתממש נדרש למנות פרויקטור שיפעל להקמת תשתית המערך החדש.

כהנא החל רק לאחרונה בקידום מינוי הפרויקטור, ואף קיבל פטור מנציבות המדינה על מכרז לתפקיד, מה שיקצר את התהליך. בעקבות כך, נעשו מספר פניות מצד מתנגדי הרפורמה בהם הרב דוד אוחיון, יו"ר ועד רבני ישראל, שפנה באמצעות עורכי דינו ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

המענה מלשכת היועמ"שית

 

בתחילת חודש יולי נמסר בתגובה לפנייה כי היא הועברה לטיפול המשנה ליועמ"שית לעניינים אזרחיים, כרמית יוליס. מאז נמסר מידע חדש, והרב אוחיון אומר שהוא שוקל לעתור לבית המשפט העליון.

במקביל, בעיה שנוצרה בהליך המינוי היא העובדה שהוא נעשה בתקופת בחירות. נציבות המדינה העבירה להתייחסות הרבנות הראשית, שמי שמכהן כמנכ"ל הוא הראל גולדברג, שמזוהה עם כהנא וכהונתו הוארכה למרות שהייתה ועדת איתור, את הפניות שהתקבלו בעניין זה.

הרבנות השיבה לנושא ובנציבות שירות המדינה עדיין לא הודיעו האם ניתן למנות בתקופת בחירות, מה שמעכב את מינוי הפרויקטור וההכנה לביצוע החלק השני במתווה הכשרות.

מלשכת סגן השר כהנא נמסר: "הרבנות הראשית לישראל השיבה בהרחבה לכלל הטענות שהועלו על ידי הנציבות בעניין זה וכעת ממתינה לקבלת החלטה בנושא".

מתן כהנא חוק הכשרות נציבות המדינה רפורמה בכשרות בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד