כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מלחמה חדשה?

‏דרמה בבלקן: יריות ואזעקות סמוך לגבולות קוסובו-סרביה

דיווחים בשעות האחרונות על סגירת שני מעברי גבול בין קוסובו לסרביה. מוקדם יותר היום אמר נשיא סרביה ווצ'יץ שהמצב בקוסובו סבוך מאי פעם והזהיר: "אם הם לא רוצים לשמור על השלום, אני אומר לכם - סרביה תנצח"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה באוקראינה

‏בשעות האחרונות מדווח על סגירת שני מעברי הגבול בין קוסובו לסרביה, כשבמקביל נשמעו אזעקות ויריות באזור.

מוקדם יותר היום, כתב ולדימיר ג'וקאנוביץ', חבר מפלגת השלטון הסרבית בחשבון הטוויטר שלו: "נראה לי שייכפה על סרביה להתחיל בדה-נאציפיקציה של הבלקן. הלוואי ואני טועה". כשהוא מתכוון שסרביה תאלץ "להציל" את הסרבים המתגוררים בקוסובו, בדומה לתעמולה שעשה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי למצוא תירוץ לפלוש לאוקראינה. בשעות האחרונות דווח בסרביה על סגירה של שני מעברי גבול בין קוסובו לסרביה.

נשיא סרביה ווצ'יץ אמר היום שהמצב בקוסובו סבוך מאי פעם והזהיר: "אם הם לא רוצים לשמור על השלום, אני אומר לכם - סרביה תנצח". סרביה היא בעלת ברית קרובה של רוסיה. מנגד, קוסובו מעוניינת להצטרף לנאט"ו ולאיחוד האירופי. בין קוסובו וסרביה קיים סכסוך ארוך שנים. הסרבים האורתודוכסים רואים בקוסובו את ערש מולדתם (קרב קוסובו המפורסם), אבל כיום חי שם רוב מוסלמי אלבני וסרביה אינה מכירה בעצמאות קוסובו.

‏נשיא סרביה אלכסנדר ווצ'יץ אמר עוד: "לא נסבול עוד דיכוי של האוכלוסייה הסרבית בקוסובו". נשמע מאד מוכר, ומזכיר כאמור את דברי פוטין לפני הפלישה לאוקראינה.‏ נשיא סרביה אמר בשעה האחרונה, כי קוסובו מתכננת לתקוף את סרביה בחצות הליל.

‏מעט רקע: לאחרונה הודיע ראש ממשלת קוסובו כי מ-1 באוגוסט אזרחים סרבים שנכנסים למדינה יידרשו להחליף את הדרכונים בתעודת זהות זמנית. לפני כשנה הודיע שרכבים סרבים יצטרכו להחליף את לוחיות הרישוי לקוסובריות. בעקבות הצעד האחרון אמר נשיא סרביה כי קוסובו מתכננת מתקפה על הסרבים בצפון המדינה.

‏בקוסובו יושב כוח שמירת שלום של נאט"ו שמונה כמעט 4,000 חיילים. ‏מעניין לראות את ערוצי התקשורת הרוסיים מפמפמים את הסכנה שנשקפת כביכול לסרבים בקוסובו. אחד לאחד מה שראינו מול דוברי הרוסית בחבל דונבאס האוקראיני.

קוסובו מלחמה אזעקה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד