כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

טבריה: ערק מג' לש"ס - ויישאר בבית בהוראת הרב

תמיר ממן, נציג יהדות התורה בטבריה, הזדהה עם רשימת ש"ס • על מה יצא קצפו של רב העיר? • ואיך תראה הרשימה הסופית של ש"ס המקומית? • דיווח מהצפון

צילום: קובי הר-צבי
צילום: קובי הר-צבי

כמו בכל ערי הארץ, גם בטבריה התקיימה ישיבת הזדהות - וגם שם נרשמה הפתעה שתשליך על הרכב הרשימות החרדיות: מתברר כי לרשימת ש"ס הזדהו, מלבד ארבעת הנציגים המקומיים, גם תמיר ממן, נציג רשימת ג'.

הנציג הראשון ברשימת ג', פנחס ועקנין, הזדהה יחיד לרשימתו.

מי שלא אהב את הצעד של ממן היה רב העיר, הרב אברהם דב אויערבך, שהורה לו לפרוש לאלתר מרשימת ש"ס בה הוא חפץ להשתלב. ההערכות הן כי הסיבה לכך היא התנגדותו ליו"ר ש"ס ומספר 1 ברשימה, אליהו זיגדון. היות ובש"ס לא מתכוונים להחליף את זיגדון ומעריכים את פעילותו, אוסר הרב אויערבך על ממן ליטול חלק ברשימה.

יש לציין כי לאורך כל הקדנציה סייע זיגדון לסיעת ג', ואף היה זה שהוביל לצירופה לקואליציה. ובכל זאת, ולמרות היחסים הטובים בין הרשימות, ניסיונות לאחד את שתיהן נכשלו בשל התנגדותו של הרב.

הזדהותו של ממן עם ש"ס הביאה, למעשה, למעבר של תקציב הבחירות הניתן על המנדט שלו - מג' לש"ס, מה שעורר כעס נוסף מצידו של הרב אויערבך.

לדברי ידידיו של ממן, הוא עשה זאת בהוראת רבי דוד אבוחצירה. חשוב להדגיש כי רבי דוד מקפיד שלא להיות מעורב בפוליטיקה מקומית ו/או ארצית, כך שסביר להניח שהדברים נאמרו בשיחה אישית - כעצה אישית.

כפי המסתמן, ממן יפעל כפי הוראת הרב אויערבך, ויפרוש מרשימת ש"ס.

רשימת ש"ס המסתמנת בעיר:

מספר 1 – אליהו זיגדון (ללא שינוי)

מספר 2 – דוד אוחנה, משמש כביכול כנציג 'דגל' - יותר נכון 'מרביצי' - בתוך ש"ס, והביא במהלך הקדנציה האחרונה לסיוע רב לעיר באמצעות ח"כ משה גפני, בכהנו כיו"ר ועדת הכספים. לדגל אין מצביעים רבים בעיר. בבחירות לכנסת הצביעו קצת יותר מ-700 איש ליהדות התורה (לעומת למעלה מ-4000 קולות לש"ס), מספר שאין בו אפילו כדי להביא מנדט לרשימה המקומית (בהנחה שיצביעו כ-22 אלף איש ומנדט יעמוד על קצת יותר מ-1000 קולות).

מספר 3 – יוסי אוקנין, דובר ש"ס המקומית ויו"ר איחוד הצלה טבריה.

במספר 4 אמור היה להיות משובץ תמיר ממן, אך בהנחה שיפרוש על פי הוראת הרב - מסתמן כי את במקומו יתפוס נפתלי טרבלסי, איש תיווך בעיר ומי שמייצג את קהילת הצעירים, ופעיל במטה הבחירות של ש"ס המקומית.

מספר 5 - כרגע איציק כהן, אך באם לא יפרוש ממן יש מצב שיודח לטובת טרבלסי, לו הובטח מקום, לאחר שהקפיא את מפלגת הצעירים איתה תיכנן להתמודד.

גורם בכיר בש"ס טוען: "בעוד שבפעם הקודמת ש"ס קיבלה 4 מנדטים וג' שניים, הפעם יש מצב שש"ס תעלה ל-5 וג' תרד ל-1, זאת בעקבות הפעילות המסועפת שלנו בעיר".

סיפור מעניין אירע במערכת הבחירות המקומית הקודמת, לאחר שהיו שריננו כי הגר"ע יוסף לא בקי בנעשה בטבריה, ולכן אינו יכול להתערב בנעשה ברשימה המקומית. הגר"ע בעצמו ישב לכתוב מכתב בו הבהיר כי הוא "מרא דאתרא על כל ארעא", כלומר הרב הפוסק בכל הארץ. מי שהיה מעורב אז בהוצאת המכתב היה ח"כ ניסים זאב.
טבריה רשימה ש''ס יהדות התורה הרב אויערבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד