י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המלמד ששכח את הילד ברכב יקרא לבנו על שמו? • הסבא: לדעתי זו טעות

12 חודש בדיוק אחרי שהילד חיים חנוך העניך בוימל ז"ל בן הארבע נשכח ברכבו של נחמן שטיצר ממודיעין עילית ונפטר - נולד למלמד בן • הסבא ישראל ליכטר, השומר איתו על קשר חם, כובד בסנדקאות • ומדוע הוא מסתייג מהכוונה להעניק לרך הנולד את השם 'חיים חנוך העניך' על-שם נכדו?

נחמן שטיצר. צילום: ערוץ 10
נחמן שטיצר. צילום: ערוץ 10

סוף-סוף שמחה במשפחת שטיצר: בן חדש הצטרף למשפחה בערב שבת האחרונה.

אבי המשפחה, נחמן שטיצר ממודיעין עילית, עלה לכותרות לפני שנה בדיוק, כאשר הוביל ברכבו את הילד חיים חנוך העניך בוימל ז"ל בן הארבע - ושכח אותו ברכבו בשגגה. הילד נפטר כתוצאה מהחום הכבד ששרר ברכב ור' נחמן עצמו גילה אותו, לחרדתו, רק מספר שעות לאחר מכן, כאשר שב מעבודתו כמלמד - כשהוא ללא רוח חיים.

י"ב חודשים בדיוק לאחר האסון שחל במוצאי-השבת, והמלמד חבק בן למזל טוב. על החיבוק החם שקיבל שטיצר מסבו של הפעוט, הרב ישראל ליכטר, כבר נכתב רבות. כעת הגיע זמן הפרעון: ר' נחמן התקשר להרב ליכטר מיד לאחר הולדת בנו, הודיע לו כי הוא מכבד אותו בסנדקאות בברית המילה לבנו.

הרב ליכטר מספר ל'בחדרי חרדים', כי עם היוודע דבר ה'כיבוד', פנו אליו מכל ערוצי התקשורת, כדי לקבל תגובתו. "אני שמח בשמחתו של ר' נחמן. חשוב מאוד שחייו ימשיכו להתנהל על מי מנוחות ולידת התינוק החדש בוודאי תתרום לכך בעזרת ה'".

הסבא, גם שמע על כוונותיו של האב, נחמן, להעניק לבנו הנולד את השם 'חיים חנוך העניך', על שמו של נכדו - אבל הוא מסתייג מכך: "ראשית, הילד לא צריך תיקון נשמה. הוא היה רך בשנים ולא חטא. זולת זאת, גם ידוע, שלא נהוג לתת שם, על מי שנפטר בצעירותו".

• אבל אפשר להוסיף שם, כנהוג.

"אינני רב ומורה הוראה. צריך להתייעץ באחד כזה בעניין. אני אדבר איתו ואבהיר לו שלדעתי זו טעות. הוא יכול לבחור בכל שם שבא לו. התחושה שזה יכפר על מה שקרה - מיותרת. אני רוצה שיהיה לו נחת ושישוב לתפקד כרגיל, בלא משקעים".
נחמן שטיצר ישראל ליכטר חיים חנוך העניך בוימל ברית תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד