י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

תשלומי ארנונה: בני ברק וירושלים יקרות מתל אביב

'פורבס' בדק: הארנונה המשולמת בבני-ברק - מהגבוהות בישראל, הרבה יותר מאשר בתל-אביב או הרצליה • בפסגת הרשימה: ירושלים • ואילו ערים הזולות ביותר?

צילום אילוסטרציה: יעקב כהן
צילום אילוסטרציה: יעקב כהן

אתר 'פורבס' מפרסם את דירוג הערים הגובות את תשלומי הארנונה הגבוהים ביותר, על פי מחקר של חברת BDI. לפי הנתונים ירושלים היא העיר 'היקרה' ביותר עם 66.5 שקל ארנונ למ"ר.

את החמישייה הראשונה משלימות: גבעתיים, חיפה, רמת גן וחולון.

במקום השישי פתח תקווה, ואילו במקום השביעי נמצאת בני ברק עם 54.1 שקל למ"ר. לשם השוואה, תל אביב נמצאת אי שם בעשירייה השלישית עם 42.1 שקל למ"ר בלבד.

ומי העיר הזולה ביותר בתשלומי הארנונה? קרית שמונה במקום האחרון עם 29.6 שקל בלבד למ"ר, ומלבדה נצרת, רהט, נתיבות וטירה משלימות את החמישייה הזולה ביותר.

ב'פורבס' מצטטים את תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בחברת המידע העסקי BDI: "בכל הנוגע לארנונה התושבים הם בעצם 'לקוחות שבויים' כיוון שמעבר ממקום יישוב אחד לשני אינו הליך קל. כמו כן, קיים הרצון של ראשי רשויות רבים למשוך אוכלוסיות חזקות ולדחוק אוכלוסיות חלשות החוצה, כשמס הארנונה הוא דרך אחת שניתן לעשות זאת. השוט היחידי, אך המשמעותי, שעומד לרשות התושבים שביכולתו לאזן את המגמות האלו הוא יום הבחירות לרשויות המקומיות. עם זאת, חשוב שגם התושבים יבינו שצמצום חריף של גביית הארנונה ישפיע לרעה על רמת השירותים שהם מקבלים, ויאזנו בין השיקולים של עלות לעומת תועלת".

קישורים:
הכתבה המלאה באתר 'פורבס ישראל'
ארנונה תשלום ירושלים פורבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד