כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נשיא פולין: "אינטרס לאומי בשמירה על הזכויות היהודיות"

נשיא פולין נפגש עם הרב הראשי: אתם שותפים שלנו • "בימים הקרובים תגיש הקהילה היהודית את העתירה לבית המשפט הגבוה לחוקה נגד איסור השחיטה" • בחגים לא צפוי מחסור בבשר כשר

הפגישה עם בנשיא
הפגישה עם בנשיא

במפגש שקיים נשיא פולין, ברוניסלב קומורובסקי ,עם רבה הראשי של פולין, הרב מיכאל שודריך, בבית הנשיא 'דלוור' שבוורשה, אמר הנשיא: "לפולין יש אינטרס לאומי בדרגת חשיבות עליונה לשמר את הזכויות הדתיות של הקהילה היהודית במדינה. אנקוט בצעדים משמעותיים בכדי לקדם את נושא אישור השחיטה הכשרה בפולין".

במפגש המיוחד השתתפו השר לענייני תרבות במשכן הנשיאות, מר מצ'ייקלינצ'אק. המופתי של פולין אישקביץ תומס, ויו"ר המועצה הדתית של איגוד הקהילות היהודיות הדתיות בפולין, הרב שמחה קלר.

הנשיא הפולני התעניין לפרטי פרטים במצב החוקתי שנוצר וכיצד מתמודדת הקהילה היהודית עם בעיית האיסור על השחיטה הכשרה במדינה. רבה של פולין, הרב מיכאל שודריך אמר בפגישה כי בתוך כעשרה ימים תגיש הקהילה היהודית בפולין, שלה יש את המעמד החוקי, עתירה לבית משפט הגבוה לחוקה, למתן חוות דעת משפטית בפרשה. "המרכז החוקתי של הפרלמנט, הגוף שתפקידו להבהיר את החוקה הפולנית, בחן את עניין השחיטה, אך נמנע מלהביע עמדה בשאלה החוקתית שהתעוררה, כאשר מחד ישנו חוק להגנת זכויות הדת היהודיות שנחקק ב-1997 בעקבות הסכם שנערך בין הקהילה היהודית לממשלה הפולנית, ומאידך החוק האוסר שחיטת בהמות בטרם בוצע בהם הימום. במקביל", אמר הרב שודריך, "אנו מכינים הצעת חוק שתנוסח מחדש והיא תוגש לאישור הסיים הפולני. כעת אין מחסור בבשר כשר ולקראת החגים לא צפוי מחסור בבשר כשר בפולין".

הרב שודריך אמר בסיום, כי הפגישה הייתה מוצלחת והנשיא גילה אכפתיות רבה ותמיכה בעמדת הקהילה היהודית בשמירה על הזכויות הדתיות לשחיטה כשרה.

"עם זאת אנו מודעים למגבלות הקיימות מבחינה חוקית שכן באופן רשמי אסור לרשות המבצעת להתערב בהחלטת בית המשפט. אנו מקווים שעמדת הנשיא והממשלה התומכת בעמדת הקהילה היהודית תסייע לנו בדיונים הצפויים בבית המשפט הגבוה לחוקה ואנו אופטימיים שהשחיטה הכשרה תאושר".
פולין שחיטה הרב מיכאל שודריך בית משפט הסיים הפולני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד