י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הציבור מרוצה?

הסקר חושף: מה חושבים אזרחי ישראל על הסיבים האופטיים

על פי נתוני משרד התקשורת נכון לסוף יוני 2022 מעל 1.6 מיליון משקי בית בישראל נגישים לסיבים אופטיים | כ-670,000 משקי בית מנויים לסיבים

הסקר חושף: מה חושבים אזרחי ישראל על הסיבים האופטיים
ספקי אינטרנט צילום: freepik

משרד התקשורת פרסם היום (שני) את נתוני הנגישות העדכניים ושביעות הרצון של אזרחי ישראל המחוברים לסיבים אופטיים.

מסקר שנערך לאחרונה על ידי מכון סמית' למחקר עבור משרד התקשורת עולה כי 78% מהמחוברים לסיבים אופטיים מרוצים מהשימוש בהם וכן כי 43% מאלה שאינם מחוברים לסיבים אופטיים, ירצו להתחבר כאשר תשתית הסיבים האופטיים תגיע לאזורם. 

על פי נתוני משרד התקשורת, נכון לסוף יוני 2022 ישנם מעל 670,000 מנויים לסיבים אופטיים בישראל, כאשר מעל 1.6 מיליון משקי בית נגישים לסיבים (כ-40% מהמונגשים הינם מנויים).

לאחר פריסה מאסיבית בבנייני מגורים גבוהים, בחודשים האחרונים הפריסה מתמקדת בבניינים נמוכים ובצמודי קרקע המאפיינים את הפריפריה.

כמו כן, הפריסה בפריפריה בסבסוד קופת התימרוץ נמשכת - השבוע שלח משרד התקשורת דרישות תשלום לחברות התקשורת החייבות בתשלום לקופת התמרוץ בסך כולל של כ-90 מיליון ש"ח.

קופת התמרוץ תשמש ל לסבסוד פריסת סיבים באזורים נעדרי כדאיות כלכלית בפריפריה באמצעות מכרז התמרוץ השני שעתיד לצאת לדרך באוקטובר הקרוב. מכרז זה יקדם את קצב הפרישה בישראל והצפי הוא שבשנת 2026 כלל משקי הבית בישראל יהיו נגישים לסיבים.

 

משרד התקשורת סיבים אופטיים סקר אינטרנט מהיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד