י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לייקווד מתחרדת? דורשים מחיצה באוטובוסים

האם האוטובוסים של לייקווד יהפכו לקווי מהדרין? • יוזם: "החלטנו לדרוש מחברת האוטובוסים להתקין לנו מחיצה" • חברת מונסי טריילס: "זה לא עומד במבחן החוק"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

האם האוטובוסים היוצאים מהעיר לייקווד שבניו-ג'רזי יהפכו לקווי מהדרין?

בכינוס חירום בהשתתפות רבנים וראשי מוסדות חינוך שיערך הערב בעיר, מתכוונים להוביל מהלך שישדרג, כדבריהם, את הצניעות בקווי האוטובוסים החרדיים של לייקווד, ולכונן בהם מחיצה, כדוגמת המחיצה הקיימת בקווי האוטובוסים הנוסעים למונסי, לניו סקוור ולמונרו.

קדם לכינוס פירסום מודעות תחת הכותרת "ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחוריך". במודעות נאמר: "בדבר הנסיעה בבאסעס שנוסעים אנשים ונשים הנני להודיע דעתנו דעת תורה חייב מדינא שיהא מחיצה להפריד בין אנשים ונשים. אנחנו זקוקים לכח הרבים כדי להביא לאישור הקמת המחיצה". על המודעה חתום הרב אברהם יוסף רוזענבלום, מבכירי תלמידיו של הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל.

קו האוטובוס לייקווד אקספרס, הנע בין לייקווד לשכונות פלטבוש ובורו פארק שבברוקלין, מופעל על-ידי 'מונסי טריילס', חברת אוטובוסים פרטית, הפעילה את קווי האוטובוסים למונסי סקווער, לייקווד, ומונרו.

יוזם הקמפיין (המעונין להישאר בעילום שם) אמר ל'בחדרי חרדים': "החלטנו לדרוש מחברת האוטובוסים להתקין לנו מחיצה באוטובוסים. לצורך כך יצאנו בקמפיין, שעליו חתומים דייני ורבני העיר. כבר עתה יש לנו קרוב לאלף חתימות".

בחברת 'מונסי טריילס' אומרים בתגובה: "אנחנו לא יודעים על שום דרישה שכזו. אף אחד עדיין לא פנה אלינו. העניין אינו פשוט. זה דורש חקיקה ושינוי חוק תעבורה. אנחנו לא יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים. זה לא עומד במבחן החוק.

"לפני שנתיים ניסתה כתבת של עיתון לא יהודי לעורר פרובוקציה ועלתה על אוטובוס לויליאמסבורג. היא התישבה בצד הגברים. הגברים הקימו צעקה והעניין נגמר בבית המשפט, שם הוחלט לאסור באופן חוקי הקמת מחיצה באוטובוס עירוני".
לייקווד אוטובוס הפרדה מחיצה מהדרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד