י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחשש לחייהם

זלנסקי קרא לתושבי דונייצק להתפנות בהקדם מבתיהם

"הנשק היחיד שנשאר לרוסיה זה הטרור", אמר נשיא אוקראינה, "ככל שיותר אנשים יתפנו מדונייצק, כך יהיו לרוסים פחות אנשים להרוג". נשיא אוקראינה הבהיר כי לא תהיה אכיפה של ההחלטה הזאת, וששוטרים או אנשי בטחון אחרים לא יאלצו אנשים לעזוב את בתיהם

זלנסקי קרא לתושבי דונייצק להתפנות בהקדם מבתיהם
אילוסטרציה צילום: Pixabay

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הודיע כי ממשלת אוקראינה החליטה על חובת פינוי במחוז דונייצק, לפי ההחלטה, כל האזרחים שנותרו בשטחי דונייצק שעדיין נשלטים על ידי אוקראינה, נדרשים לעזוב את בתיהם בהקדם ולהיכנס לפנים המדינה, כדי להתרחק מקו האש. עם זאת, נשיא אוקראינה הבהיר שלא תהיה אכיפה של ההחלטה הזאת, וששוטרים או אנשי בטחון אחרים לא יאלצו אנשים לעזוב את בתיהם.

לדבריו, ההכרזה על חובת פינוי נועדה להבהיר את חומרת המצב, אבל מי שצריך לקבל לבסוף את ההחלטה אם להתפנות או לא, אלו האזרחים עצמם. הנשיא האוקראיני אמר כי הוא קורא לאזרחים שאינם מתגוררים בדונייצק, ומכירים אנשים שנותרו במחוז המופגז, להתקשר אליהם ולשכנע אותם לעזוב. "רבים מהם מסרבים לעזוב", הוא אומר, "וזה חבל מאוד".

לדבריו, "רוסיה מפסידה בכל החזיתות. הכוח הצבאי שלה הוכח כלא יעיל אל מול הנחישות האוקראינית עם הנשק המתקדם שאנחנו מקבלים מהידידות שלנו במערב. לכן, כל מה שנותר לרוסיה זה רק נשק הטרור, הם יהרגו כמה שיותר אזרחים וחיילים אוקראינים, רק כדי להפחיד אותנו ולייאש אותנו בגלל מחיר ההרוגים הגבוה, לכן, ככל שיהיו פחות אנשים במחוז דונייצק, כך יהיו לרוסיה פחות אנשים להרוג, והם לא יוכלו להטיל את הטרור שלהם בצורה נרחבת כמו שהם היו רוצים לעשות".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי דונייצק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד