ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
שרד ניסיון התנקשות

הפרעה נוירולוגית נדירה למקורב לפוטין שנמלט מרוסיה

יועץ בכיר לשעבר של הנשיא פוטין שברח מהמדינה במחאה על המלחמה באוקראינה, וראש התאגיד הממשלתי ברוסיה לפיתוח חדשנות, מאושפז בבית חולים אירופאי עם תסמינים של הפרעה נוירולוגית נדירה

הפרעה נוירולוגית נדירה למקורב לפוטין שנמלט מרוסיה
אנטולי צ'ובאיס צילום: מתוך פייסבוק

אנטולי צ'ובאיס, יועץ בכיר לשעבר של הנשיא פוטין שברח מהמדינה במחאה על המלחמה באוקראינה, וראש התאגיד הממשלתי ברוסיה לפיתוח חדשנות, מאושפז בבית חולים אירופאי עם תסמינים של הפרעה נוירולוגית נדירה. במרץ 2005 הוא שרד ניסיון התנקשות.

על פי דיווחים בחו"ל, אנטולי צ'ובאיס סובל מהפרעה נוירולוגית ומאושפז בבית חולים אירופאי, כך לדברי קסניה סובצ'ק, אשת טלוויזיה רוסית וידידתו של צ'ובאיס, היא אמרה כי הוא סובל מתסמונת גווילין-בארה. לפי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, גווילין-בארה מתרחשת כאשר מערכת החיסון של אדם פוגעת בעצבי הגוף, מה שעלול להוביל לחולשת שרירים ואף לשיתוק.

ידיו ורגליו של צ'ובאיס, בן 67, הפכו לקהים. מומחים ל"חליפות הגנה כימיות" בדקו את החדר שבו חלה לפתע, כך לפי ה'ניו יורק טיימס'. צ'ובאיס לא הסביר מדוע פרש מתפקידו במרץ, אם כי ההנחה היא שזה נבע מפלישת רוסיה לאוקראינה ב-24 בפברואר. התפטרותו המתוקשרת הייתה אחת מני רבות לאחר תחילת המלחמה.

מחלתו מעוררת חשד בהתחשב שמתנגדי קרמלין אחרים חלו בעבר באופן מסתורי, המפורסם ביותר הוא אלכסיי נבלני, שהורעל ב-2020.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הרעלה אשפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד