ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הנוסעים זועמים

טייסי ארקיע הודיעו על "מחלה": טיסות החברה בוטלו

תשעה טייסים של חברת ארקיע הודיעו על מחלה ושתי טיסות לרודוס בוטלו | הטייסים מתלוננים זמן רב על תנאי העבודה שלהם והחליטו ללכת בדרכי חבריהם מאל-על | בארקיע זועמים: "יש התחייבות לשקט תעשייתי והימנעות מכל שביתה ועיצומים במשך 7 שנים"

טייסי ארקיע הודיעו על "מחלה": טיסות החברה בוטלו
ארקיע צילום: Yossi Aloni/FLASH90

חברת התעופה ארקיע הודיעה הבוקר (שני) על ביטולן של שתי טיסות לרודוס, ממש ברגע האחרון. הסיבה: תשעה טייסים של החברה הודיעו באופן מפתיע על "מחלה פתאומית", ולא התייצבו לעבודה. בארקיע זועמים: "להפסיק מיד את העיצומים".

אחד הטייסים אמר לכאן חדשות: "במשך זמן רב מזלזלת ההנהלה בטייסים באופן קשה. הסכמי עבודה מחוררים, חכירת מטוסים זרים, תשלום נמוך על שעות עבודה. הגיע הזמן אולי שיבינו כאן מה המשאב שאנחנו עבור החברה ויתחילו להתנהג בכבוד ובהתאם".

אתי כהן צדק, שהייתה אמורה להיות על אחת הטיסות שבוטלו, סיפרה בשיחה עם N12 על שאירע בשדה התעופה. "כבר בארבע בבוקר הסתכלתי על לוח ההמראות ליתר ביטחון וראיתי שהכול כרגיל, ושהטיסה היא ב-9:15 בבוקר. אמרתי לעצמי שהכול בסדר ולקחנו מונית לשדה התעופה", תיארה. "איך שהגעתי לשם הסתכלתי שוב על הלוח וראיתי עיכוב ל-19:30 בערב. אמרתי שאכנס רגע לראות מי נגד מי ואחרי חמש דקות רואה 'בוטל' על הלוח".

לדברי אתי, בשדה לא היו כלל נציגים של חברת התעופה, "אין שם אף אחד של ארקיע הייתה של קבוצה שם ארגון המורים והייתה איתם נציגה של ארקיע. היא הייתה ממש נחמדה אבל לא היה לה מושג, בין השורות היא אמרה לנו ללכת הביתה. לקחתי את הדברים שלי והלכתי הביתה, אין לי בעיה עם זה שהלכתי הביתה - אבל יש לי בעיה עם הזלזול באנשים".

"היה חוסר אונים, אנשים לא ידעו מה לעשות ואין עם מי לדבר, פשוט חוסר אונים", אמרה והדגישה כי "עד רגע זה לא קיבלנו שום הודעה על הביטול, שום הודעה או מייל ושום נציג לא פנה אלינו - כלום פשוט כלום".

מועד עובדי ארקיע נמסר: "בתקופות הקורונה הסכימו הטייסים לפנים משורת הדין לעמוד בכונניות. עם החזרה לשגרה, ובהתאם להודעת הוועד להנהלת החברה מבעוד מועד, מממשים הטייסים את זכותם החוזית שלא לעמוד בכוננויות עד שייחתם עימם הסכם טייסים כפי שנקבע מולם בחוזה. טייסי ארקיע ימשיכו לפעול במסירות למען החברה וציבור נוסעיה. יודגש כי אין בצעד זה משום צעד ארגוני".

בארקיע טוענים: ״למרות קיומו של הסכם הבראה בתוקף לשבע שנים, הכולל התחייבות לשקט תעשייתי והימנעות מכל שביתה ועיצומים, ועוד בטרם יבשה הדיו על מזכר הבנות שנחתם לאחרונה בחודש אפריל 2022 – שבמסגרתו באה החברה לקראת הטייסים והחזירה את שכרם כמעט לתקופת טרום קורונה – פתחו הבוקר טייסי החברה בשביתה פראית בשיא עונת התיירות".

ארקיע נתב"ג שביתה פתאומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד