י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כמו לחמניות מוצאי פסח

ג'ארד קושנר: הכובעים הכניסו לקמפיין טראמפ 80 אלף דולר ליום

ג'ארד קושנר כותב בספרו החדש, כי כובעי 'MAGA' - ראשי תיבות: "לעשות את אמריקה גדולה שוב", הכניסו לקמפיין של טראמפ לשנת 2016 80 אלף דולר ביום. טראמפ ביקש להזמין אלף כובעים, והם נחטפו כמו לחמניות במוצאי פסח

ג'ארד קושנר: הכובעים הכניסו לקמפיין טראמפ 80 אלף דולר ליום
דונלד טראמפ בעצרת בחירות צילום: מתוך האינסטגרם שלו

חתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, כותב בספר זיכרונותיו הקרובים כי כובעי "Make America Great Again" האדומים המפורסמים, הכניסו לקמפיין של הרפובליקנים ב-2016 עד 80,000 דולר ביום.

"בקיץ 2015 הייתי במשרדו של טראמפ במגדל טראמפ כשעברתי ליד שולחנה של אמנדה מילר, ראש מחלקת השיווק והתקשורת של ארגון טראמפ", כותב קושנר בספר "שובר היסטוריה", שייצא ב-23 באוגוסט. "הבחנתי בכובע בייסבול אדום בסגנון אולד-סקול רחב שוליים עם ארבע מילים באותיות לבנות מודגשות: MAKE AMERICA GREAT AGAIN".

"אמנדה אמרה שטראמפ קרא לה למשרד שלו ועיצב את הכובע בעצמו וביקש ממנה להזמין אלף", סיפר בעלה של איוונקה טראמפ. "היא הזמינה מאה, וחשבה שהוא לעולם לא יבין את ההבדל" כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

"זמן לא רב לאחר מכן", כתב קושנר, "טראמפ חבש את הכובע בביקורו בגבול הדרומי, וזה הפך לדבר הכי חם באינטרנט. הביקוש היה כל כך מדהים שעבדתי עם אמנדה כדי ליצור חנות מקוונת, שבה התחלנו למכור כובעים של כ-8,000 דולר ליום".

הכובע הניתן לזיהוי מיידי הפך גם לפריט חובה עבור תומכי טראמפ וגם לאביזר קיץ בקרב אלו שהניחו שהשאיפות של טראמפ להגיע לבית הלבן לא יצלחו. מבקרי טראמפ התייחסו לכובע כבדיחה. מאמר ביוני 2016 במגזין Esquire, לעג לטראמפ על מועמדותו, וכתב כי הכובעים "עשויות להיחשב כתרומה המתמשכת היחידה של קמפיין טראמפ להיסטוריה הפוליטית".

קושנר כותב שהכובעים הפכו כל כך נפוצים עד שהוא שיתף פעולה עם בראד פארסקייל, שניהל את אתר האינטרנט של מסע הפרסום של טראמפ, כדי "להתחיל להוציא 10,000 דולר ביום על מודעות פייסבוק כדי למכור את הכובעים, תוך עקיפת מגבלות התקציב של לבנדובסקי (מנהל הקמפיין דאז).

"הגדלנו את מכירות הכובעים המקוונות פי עשרה מ-$8,000 ל-$80,000 ליום, שמימן את רוב עלויות הקמפיין", הוא ממשיך. קושנר אינו מציין את עלות ייצור הכובעים, אך ניתוח קודם הראה שזה עשוי להיות בין 2 ל-3 דולר, בהתבסס על התעריפים הרשומים של כמה מהחברות המעורבות בייצור, הכובעים נמכרו כמו לחמניות מוצאי פסח.

לא ברור בדיוק כמה כסף גייס קמפיין טראמפ מהכובעים. אם הנתון של 80,000 דולר היה קיים במשך 365 ימים - או פרק זמן קצר מעט יותר ממה שהכובעים היו זמינים - הם היו יכולים להכניס כ-29 מיליון דולר בהכנסות. קמפיין טראמפ ב-2016 הוציא כמעט 326 מיליון דולר בסך הכול.

דונלד טראמפ ג'ארד קושנר כובע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד