כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יכולים, אבל לא רוצים

בכיר בגרעין האיראני: "יש לנו היכולת לבנות פצצת אטום"

מוחמד אסלאמי, ראש הארגון לאנרגיה אטומית האיראני, הצהיר כי "לאיראן יש את היכולת הטכנית לבנות פצצת אטום, אך תוכנית כזו אינה על הפרק", ואמר: "יש האשמות ויצירת אווירה להטעיית דעת הקהל נגדנו, אבל איראן מצאה את דרכה והיא מקדמת את תוכניותיה"

בכיר בגרעין האיראני: "יש לנו היכולת לבנות פצצת אטום"
ראש ארגון האנרגיה הגרעינית של איראן, מוחמד אסלאמי צילום: תקשורת איראנית

ראש הארגון לאנרגיה אטומית באיראן, אמר כי לאיראן יש יכולת לבנות פצצת אטום. "יש לנו את היכולת לבנות פצצת אטום, אבל תוכנית כזו לא על הפרק. מוחמד אסלאמי, ראש הארגון הוסיף כי: "יש האשמות ויצירת אווירה להטעיית דעת הקהל נגד איראן, אבל איראן מצאה את דרכה והיא מקדמת את תוכניותיה".

אסלאמי הבהיר כי "לא מקובל ששוב יהיה לחץ על איראן עם האשמות שווא, לפיכך, הוחלט לכבות את כל המצלמות בכורים הגרעיניים כדי שהצד השני יבין שאסור לו להעלות שוב את האשמות השווא הללו". הוא אמר כי "ההאשמות נגד איראן שהיא כביכול ממשיכה לפתח נשק גרעיני, מקורן בבוגדים ובמשטר הציוני, והם מבטאים נושאים כוזבים אלו כבר כ-20 שנה".

גם כמאל חרזי, יועץ לעניינים בינלאומיים של המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי, חזר על אותה עמדה ואמר: "לאיראן יש את היכולת הטכנית לבנות פצצת אטום, אבל תוכנית כזו לא נמצאת על הפרק".

על רקע דבריו של ראש הארגון לאנרגיה אטומית ליכולתה של איראן לבנות פצצת אטום, הודיע ​​דובר משרד החוץ של הרפובליקה האסלאמית של איראן, נאצר כנאני, במסיבת העיתונאים, על האפשרות לקיים סבב חדש של משא ומתן להחייאת ההסכם, והביע תקווה שהצדדים יגיעו למסקנה בזמן הקרוב לגבי עיתוי המשא ומתן.

איראן אנרגיה אטומית הסכם גרעין גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד