כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תקווה לעולם

לראשונה מפרוץ המלחמה: ספינה עם תבואה יצאה מאוקראינה

לראשונה מאז פלשה רוסיה לאוקראינה לפני יותר מחמישה חודשים, ספינה עמוסה בתבואה יצאה היום מנמל באזור אודסה באוקראינה בעקבות הסכם בינלאומי שיכול להקל על מחירי המזון העולמיים ולהביא הקלה למדינות המתמודדות עם רעב

לראשונה מפרוץ המלחמה: ספינה עם תבואה יצאה מאוקראינה
ספינת התבואה צילום: צילום מסך

ספינה עמוסה בתבואה יצאה היום לראשונה מנמל באזור אודסה שבאוקראינה לראשונה מאז פלישת רוסיה, בעקבות הסכם בינלאומי שעשוי להקל על מחירי המזון העולמיים. גורמים רשמיים אמרו שהספינה בדרכה לאיסטנבול. הספינה הרימה עוגן בנמל אודסה, והובלה על ידי ספינה ממשלתית דרך מבוך מוקשים שהונח על ידי כוחות אוקראינים כדי למנוע כל ניסיון של מוסקבה לפתוח בהתקפה ימית על אודסה. ספינת הצלה שטה בעקבותיה והצי הרוסי, השולט בים השחור, העניק מעבר בטוח.

הספינה נשאה 26,000 טונות של תירס, נמסר מהאו"ם. הספינה הייתה תקועה בנמל מאז 18 בפברואר, לפני תחילת המלחמה. שר התשתיות של אוקראינה, אולכסנדר קוברקוב, אמר כי הספינה יצאה בסביבות השעה 9:30 בבוקר שעון מקומי. יש עוד 16 ספינות שמחכות לעזוב את אודסה בימים הקרובים, אמר. הספינה שטה לכיוון איסטנבול, כך לפי גורמים אוקראינים וטורקים.

המצור של רוסיה על התבואה באוקראינה, אחד מספקיות הלחם בעולם, העלה את מחירי התבואה העולמיים והביא את החשש מרעב לעשרות מיליוני אנשים, במיוחד במזרח התיכון ובאפריקה.

רוסיה - שהיצוא שלה נפגע מסנקציות - ואוקראינה, מספקות יותר מרבע מהחיטה בעולם, ורוסיה היא גם ספקית גדולה של דשנים. אוקראינה היא יצואנית מובילה של שעורה, תירס וחמניות.

אם תצליח, לעסקה לייצוא תבואה עלולה להיות השלכות כלכליות משמעותיות על אוקראינה, כמו גם על השווקים הבינלאומיים. שרת החקלאות של אוקראינה, מיקולה סולסקי, אמרה בשבוע שעבר כי באוקראינה מאוחסנים תבואה בשווי 10 מיליארד דולר וכי הקציר החדש יוסיף 20 מיליארד דולר נוספים לסכום זה.

מאז תחילת המלחמה, האיחוד האירופי ומדינות מערביות אחרות בחנו דרכים יבשתיות להעביר תבואה של המדינה, אך חלופות כאלה הוכחו כיקרות יותר, איטיות יותר ויעילות פחות.

על פי הסכם שנחתם ב-22 ביולי באיסטנבול לאחר חודשים של משא ומתן בתיווך של האו"ם וטורקיה, אוקראינה יכולה לשלוח כ-20 מיליון טונות של תבואה שנחסמה בנמלי הים השחור שלה

מלחמת אוקראינה רוסיה הים השחור ספינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד