ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"דברים הנוגעים לדיני נפשות"

בדיון מיוחד כבית דין של יתומים, הכריעו מרנן ורבנן שליט"א על מפעלות הקיץ והפעלת מערך נופשוני 'זה לזה'

כינוס חריג ומיוחד כבית דין של יתומים בראשות רבותינו הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א והגאון הגדול רבי יהודה אריה דינר שליט"א  לדון בשורת שאלות והכרעות הנוגעות לדיני נפשות* דיון מיוחד בשורת סוגיות רגישות שהובאו להכרעת התורה * מרנן ורבנן שליט"א הניחו את היסודות והורו להרחיב ככל האפשר את מערך נופשני הקיץ לאלפי ילדים בני עלייה המתמודדים בגבורה* "זכור אב נמשך אחריך!"

בדיון מיוחד כבית דין של יתומים, הכריעו מרנן ורבנן שליט"א על מפעלות הקיץ והפעלת מערך נופשוני 'זה לזה'
זה לזה כינוס רבנים צילום: יח"צ

מול נטל האחריות והדאגה הכבירה לאלפי יתומים ויתומות לחייהם ולהמשך תנופת עלייתם הרוחנית גם בימים אלו, התקיים כינוס חירום מיוחד בראשות רבותינו גדולי התורה וגדולי פוסקי ההוראה, לדון ב"דברים הנוגעים לדיני נפשות", בשאלות והכרעות מרובות סביב הדאגה המנסרת בחלל על הבטחת המשך עלייתם של המוני בנים ובנות יתומים ללא אב או אם, הזקוקים לתנופה ולרוממות מיוחדת לקראת ימי 'בין הזמנים' בהם הקושי וההתמודדות קשים ומורכבים שבעתיים בהיבטים רבים.

הכינוס המיוחד התכנס במשרדי 'זה לזה' הפועל כליבם של יתומים, לבקשת ראשי הארגון וגדולי המחנכים והמחנכות ברחבי הארץ, בשאלות קשות לקראת ימי בין הזמנים ותום מחנות הקיץ לבנות, זמנים בהם הקושי האישי גובר והולך ואיתה ההתמודדות המשפחתית, וממולם מהדהדת חובת האחריות החינוכית כוללת על עתידם של גיבוי לב ונפש אלו.

בדיון המיוחד כ'בית דין של יתומים' נועדו רבותינו הגאונים הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א ראש ישיבות אורחות תורה, הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן שליט"א מגדולי ההוראה והגאון הגדול רבי יהודה אריה דינר שליט"א רב ביהמ"ד דברי שיר ומרכז ב"ב. 

במרכז הדיון עמדה הכרעה ברורה לראשי ארגון 'זה לזה' להרחיב בכל מחיר את מערך מפעלות הקיץ ונופשוני הקיץ ליתומים, כשהם מנחים ומתווים שאלות יסוד מורכבות ורגישות בענייני הלכה והנהגה על אופי הפעילויות, ועד לדיני קדימה וחובת האחריות, נושאים רגישים ומורכבים שנידונו במשך שעות ארוכות בפירוט כדת של תורה וכבית דין הנושא על לוח לבבו את צרות ישראל וקול שוועתם.

במרכז הדיון עמדו שאלות מרובות כמו ניהוג דיני אבלות ליתומים השרויים בשנת אבלם, שאלות של ריבוי שמחה ותכני העצמה, שאלות מורכבות של מימון ואחריות, וסוגיות חינוכיות סבוכות הנוגעות לתמיכה השוטפת אותה מעניקים החונכים המלווים את הילדים והנערים במשעולי חייהם. חלקים מהדיון נקשרו לאתגרים שצצים בתקופת כמו בין הזמנים בהעדר מסגרת לימודית ודמות אב שתפקח עין ותשגיח על עיסוק ראוי וניאות לימים אלו, ועוד נושאים מורכבים שההכרעה בהן מורכבת ורבת אחריות.

במהלך מושב בית הדין כולו שררה עננה כבירה וזעקה מנהמת לב שאפפה את הדיון, קריאה ובקשה של רבותינו שליט"א להרחיב את מעגל המשתתפים ככל האפשר כפעולה הכרחית מחוייבת המציאות ויש בה הצלת נפשות ורוממות הכרחית ליתומים בכאבם, תוך הוראה ברורה לראשי 'זה לזה' לפנות לכלל הציבור בדרך של תזכורת כאובה על המוני בנים יקרים, המתמודדים על אתגרים מורכבים ומיוחדים וזקוקים הם לימים של רגיעה ואגירת כוחות, כשכלל ישראל כולו ערב בעדם כבנים אהובים למקום.

ואכן, לאור הכרעתם הברורה של רבותינו, יצא ארגון 'זה לזה' בפעילות מאומצת להרחבת מערך נופשוני הקיץ במטרה מובהקת לאפשר לכמה שיותר ילדים ובני ישיבות, תלמידות בתי הספר והסמינרים של ב"י המתמודדים בגבורה לבדם, לאגור כוחות בימים של ריענון וחיוך שיעניקו להם כח ותמיכה מחודשת, לעלייה ורוממות מתוך תקווה ואמונה לימים של שמחה ואור.

תחת הכותרת "קח אותו איתך" יצאו 'זה לזה' בפעילות פרסומית מיוחדת להרחבת הפעילות, כשהיא מציינת את הווי הנופש המשפחתי המאפיין את ימי 'בין הזמנים' מול זכות השותפות להקדיש יום אחד של ריענון לילדים המתמודדים שנה שלמה בגבורה וזכאים לריענון זה יותר מכל.

זה לזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד