י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עין לא נותרה יבשה

לאחר אשפוז ממושך ושלושה ניתוחים: ברית מרגשת לנכד הראשון

תאונת דרכים קשה חשפה מפרצת חמורה בלב והצילה את חייו של משה לוקסנברג. אחרי אשפוז ארוך ושלושה ניתוחים, נערכה ברית מילה מרגשת לנכדו הראשון במחלקה לכירורגיית לב חזה. המוהל הכריז: "ויקרא שמו בישראל - "רפאל". השם, כסמל לתפילה וייחול לרפואת הסב

לאחר אשפוז ממושך ושלושה ניתוחים: ברית מרגשת לנכד הראשון
ברית המילה בשערי צדק צילום: בית חולים שערי צדק

תאונת הדרכים הקשה של משה לוקסנברג חשפה מפרצת חמורה בלב והוא הובהל לניתוח בהול ומורכב, לאחר מאבק ממושך על חייו ובהיותו עדיין מונשם במצב קשה שימש כסנדק בברית לנכדו הראשון. עין לא נותרה יבשה.

לפני כשלשה חודשים, בחג הפסח, נסע משה לוקסנברג (62) תושב קריית משה בירושלים במונית שברשותו כשלפתע חש כאב חזק בחזה, איבד שליטה על רכבו והתנגש בקיר הסמוך בעצמה. למרבה המזל עוברי אורח שעברו במקום הבחינו באירוע והזעיקו צוותי מד"א שפינו אותו למחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק.

אמנם רכבו של משה נמחץ ונהרס כליל אך למזלו הוא לא נפצע כלל, יתרה מכך – התאונה חשפה בעיה רפואית מסכנת חיים – שטופלה באופן מידי וזו שהצילה את חייו. לאחר שחזר והתלונן על כאבי חזה שגרמו לתאונה צוות מרכז הלב המשולב הוזעק לחדר מיון, שם עבר אבחון מקיף שחשף מפרצת לבבית חמורה בעורק הלב שגרמה לשטף דם פנימי חמור ומסכן חיים.

ללא דיחוי צוות מרכז הלב הריץ אותו בבהילות לחדר הניתוח במחלקה לניתוחי לב חזה בשערי צדק. למקום הוזעק מביתו באישון לילה מנהל המחלקה לכירורגית לב חזה, ד"ר סליס תג'ר שביצע את הניתוח המורכב. עוד באותו היום עבר משה שלשה ניתוחים מורכבים מאוד. ניתוח ראשון מורכב מאוד להשתלטות על המפרצת ושני ניתוחים משלימים לעצירת הדימום.

במשך שבעה שבועות שהה משה ביחידת טיפול נמרץ לב-חזה כשהרופאים נאבקים על חייו מדי יום. הוא היה ממש בין חיים ומוות כשכל העת אשתו ושני בניו לא משים ממיטתו, 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע.

לפני כחודש וחצי שב להכרה ומצבו הלך והשתפר, והוא השתחרר מהמחלקה לטיפול נמרץ לב חזה לאשפוז מורכב במחלקה לכירורגית לב חזה. צוות המחלקה כולל רופאים ואחיות התמסר ללא לאות ונקשר למטופל ולמשפחתו.

השבוע המחלקה כולה לבשה חג כשהתבשרה על לידת נכדו הראשון של משה, "ברגע ששמענו על הלידה, ידענו שאירוע הברית חייב להיות ליד מיטתו של משה, לאחר שעבר הליך רפואי מורכב כל כך. לקחנו על עצמנו לדאוג לארגון הברית של נכדו הראשון. משה יהיה הסנדק ואנו תפילה שהשמחה תבריא אותו ותעזור לו להתאושש", אמרה אושרת חכים, אחות ראשית במחלקה לכירורגיית לב חזה.

"משה עבר הרבה, אנחנו רוצים לראות אותו יוצא הביתה על שתי רגליים", אומרת אחות נוספת ובוכה. בנו של משה - שמואל לוקסנברג - אבי היילוד התרוצץ כשהוא לבוש חגיגי ומשתף: "הוריי חיכו 12 שנה, עד לידתי. אני ואחי עזבנו הכול ואנו ממש גרים כאן בבית החולים בשלושת החודשים האחרונים. הוריי ובפרט אבי, חיכו זמן רב לנכד הראשון והנה אנו זוכים לעשות את ברית המילה בחדר המשפחות של המחלקה – אותו חדר בו בכינו והתפללנו יום וליל לרפואתו של אבא".


ברית המילה בבית חולים שערי צדק

האחיות התגייסו לשינוע החולה המורכב מחדרו לחדר המקושט ששוריין לטובת הברית ובסיוע אגף שירותי דת של בית החולים בראשותו של רב בית החולים הרב משה פלג ובניהולו של הרב אברהם גולדשמידט, הפך החדר לאולם אירועים לכבוד הברית. ברגע המיועד לפנות ערב הובא משה עם כל הציוד הרפואי מוקף באחיות וצוות הנשמה לאולם הברית. דמעות נרגשות כאשר הצוות הניח את התינוק על הסבא הנרגש ששימש כסנדק באופן חלקי. הרגשות געו והגיעו לשיא בעת שהמוהל שי עובד הכריז: "ויקרא שמו בישראל - "רפאל" כסמל לתפילה וייחול לרפואת הסבא.

"אנו מודים לצוות המחלקה על הטיפול המסור והאינטנסיבי, על הסבלנות, האכפתיות והדאגה. רצינו לערוך את הברית בביה"ח כדי שאבי היקר יזכה להשתתף בברית של הנכד הראשון שלו, אך לא ידעתי כיצד להתחיל לארגן ולמי לפנות. איך שהצוות שמע על כך הם אמרו: הכל עלינו! נביא ציוד רפואי נייד, לוגיסטיקה וכל מה שצריך. הם ארגנו לנו את הברית והרגשנו שהצוות שמח בשמחתנו. אין לנו מילים להודות לכל הצוות בראשות מנהל היחידה, ד"ר דני פינק והגב' אושרת חכימי שלא נחה לרגע עד לסיום המוצלח של האירוע. הם זיכו אותנו בברית מרגשת מאוד עם אבינו היקר שיזכה לרפואה שלמה במהרה. אנו מודים לבורא עולם על הניסים שראינו ורואים בהחלמתו של אבא ומבקשים מהציבור להתפלל לרפואתו", מוסיפים בני המשפחה.

אושרת חכימי אחות אחראית המחלקה לכירורגיית לב חזה: "המטופל זכה במשפחה מסורה שלא עוזבים את האבא לרגע, לא ראינו מסירות כזאת. המטופל מאושפז בבית החולים מחג הפסח. אנחנו מודים להם על הזכות והברכה שהביאו למחלקה שלנו ומאחלים להם מזל טוב ובריאות איתנה ושהסבא והסבתא יזכו לשמוח בעז"ה בבר המצווה ובחתונה של הרך הנולד".

שערי צדק ברית מילה תאונת דרכים נס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד