כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הקלות בהעסקה

הפתרון של רשות האוכלוסין וההגירה למחסור בעובדים ישראלים

רשות האוכלוסין וההגירה תאפשר למעסיקים בעלי היתרים להעסקת עובדים פלסטינים בענף התעשיה והשירותים, לממש את תוספת המכסה בסך 3,500 עובדים פלסטינים שקבעה הממשלה לענף זה בהחלטתה מסוף חודש יוני 2022

הפתרון של רשות האוכלוסין וההגירה למחסור בעובדים ישראלים
פלסטינים, ארכיון צילום: פלאש 90

החל מהיום (שני) מאפשרת רשות האוכלוסין וההגירה למעסיקים בעלי היתרים להעסקת עובדים פלסטינים בענף התעשיה והשירותים, לממש את תוספת המכסה בסך 3,500 עובדים פלסטינים שקבעה הממשלה לענף זה בהחלטתה מסוף חודש יוני 2022.

מימוש תוספת המכסה מתאפשר באמצעות נוהל עדכני שפרסמה הרשות לפני מספר ימים, במסגרתו לא יידרשו מגישי הבקשות להיתרים להעסקת עובדים פלסטינים בענף זה להגיש תחילה בקשה להעסקת דורש עבודה ישראלי בשירות התעסוקה.

זאת, לאור הנתונים שהוצגו לממשלה, מהם עולה כי ענפי התעשיה והשירותים בישראל מתמודדים כיום עם מחסור חמור ביותר של כוח אדם בכל רמות ההעסקה ומשלחי היד, באופן המכביד על פעילות התעשייה ומהווה חסם מרכזי לצמיחה וייצור בתפוקה מלאה.

 עוד נמסר לממשלה כי קיים קושי מהותי ועקבי למלא משרות אלו על ידי עובדים ישראלים, וכן קיים קושי עצום בשימור עובדים אלו לאורך זמן, דבר היוצר תחלופת עובדים גבוהה ומקשה על ההתנהלות השוטפת ופוגע בפריון לעובד.

לאור זאת, החליטה הרשות להסיר את דרישת הסף להזמנת דורש עבודה ישראלי לאותה מישרה שעבורה מבוקש ההיתר להעסקת עובד פלסטיני בענף התעשיה והשירותים.

בנוסף, בעקבות מהפכת השירות שעבר מינהל עובדים זרים ברשות בחודשים האחרונים, במסגרתה ניתנים מירב השירותים מרחוק וללא צורך בהגעה פיזית למשרדי הרשות, גם השירותים הניתנים למעסיקי עובדים פלסטינים בענף התעשיה והשירותים עודכנו בנוהל לשירותים מקוונים המרוכזים בלשכת שירות אחת, שהינה לשכה ייעודית לענפי התעשיה והשירותים. 

 

רשות האוכלוסין וההגירה פלסטינים עובדים מחסור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד