כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צפו: הועלה לדרגת אלוף בגיל 100

אלוף בדימוס יצחק פונדק, ששירת כקצין בכיר כבר במלחמת העצמאות, הוא הראשון לקבל דרגת אלוף ייצוגית • "ריפאתם את הפצע שהיה בי במהלך 60 השנים האחרונות"

צפו: הועלה לדרגת אלוף בגיל 100
דוצ

דרגת אלוף ייצוגית הוענקה היום (ג) לתת-אלוף בדימוס יצחק פונדק. הטקס התקיים במעמד שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש אגף כוח אדם, מפקד זרוע היבשה, מנכ"ל ארגון צוות, חברים ובני משפחה.

אלוף בדימוס יצחק פונדק פיקד בחזית הדרום במלחמת השחרור. לאחר תום המלחמה פיקד על חטיבת הנח"ל, ובשנת 1953 מונה לפקד על גייסות השריון. בשנת 1971 נקרא לשירות הצבאי על-ידי שר הביטחון דאז, משה דיין ז"ל, ומונה למושל רצועת עזה בדרגת תת-אלוף.

בשנת 1954 החליט ראש המטה הכללי דאז, משה דיין ז"ל, להעניק לתת-אלוף יצחק פונדק דרגת אלוף, אך הבטחה זו לא מומשה. היום, לאחר כמעט שישה עשורים, בהגיעו לגיל מאה, החליטו שר הביטחון והרמטכ"ל להעניק לתת-אלוף (מיל'), יצחק פונדק, דרגת אלוף ייצוגית.



הרמטכ"ל אמר בטקס: "מורשתו האדירה של יצחק מלווה אותנו במהלך השנים. אני חש כי מדובר באירוע ייחודי ותקדימי, הבעת הערכה ותודה כלפיך וכלפי פועלך. אני שמח כי היה בידי לעשות צדק ולהעניק לך את דרגת האלוף. זהו רגע מרגש לך, למשפחתך ולצה"ל".

שר הביטחון: "כשהרמטכ"ל בא עם השאלה לגבי הענקת דרגת האלוף ליצחק, היה רגע של התרגשות, כי זו ההיסטוריה שהתחנכנו עליה. הבנו שיש פה הזדמנות לעשות צדק היסטורי. הרמטכ"ל המליץ, ואני ברצון רב ובהתרגשות אישרתי שנכון לעשות את הצדק ההיסטורי הזה ליצחק, שמאז שעלה לארץ היה חבר הגנה ואחר כך בכל חייו בשירות הציבורי, בין אם בצה"ל, בין אם בשליחות בשם המדינה בעולם, בהקמת העיר ערד ובפעילות בחבל ערד. לכן בהחלט חשבנו שגם על הרקע הזה אתה, האלוף יצחק פונדק, ראוי לדרגה הזו, ואני שמח שלנו, לרמטכ"ל ולי, ניתנה הזדמנות לעשות את הצדק ההיסטורי הזה"

בטקס אמר האלוף בדימוס פונדק כי במהלך חייו "נותרו בלבי 3 פצועים". הראשון נפער כשרוב חייליו נהרגו במלחמת השחרור - ונרפא כשהמשפחות החיילים השכולות חיזקו את ידו. השני נפער כשיישוב ניצנים, אשר היה תחת גזרתו, נותר חסר הגנה כשלוחמיו נפלו בקרב - ונרפא כשצה"ל העניק לישוב אות מלחמה.

השלישי הייתה ההבטחה שלא מומשה לדרגת אלוף. "כבוד הרמטכ"ל ושר הביטחון, היום ריפאתם את הפצע שהיה בי במהלך שישים השנים האחרונות", אמר.
יצחק פונדק אלוף צה''ל דרגה ייצוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד