כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
אלפי זכאים יהנו

הסכם היסטורי: רומניה תשלם פיצויים לניצולי השואה

הסכם היסטורי נחתם עם הביטוח הלאומי הרומני, במסגרתו יוכרו ניצולי שואה אזרחי מדינת ישראל כזכאים לפנסיה חודשית מרומניה בגין רדיפות השואה

הסכם היסטורי: רומניה תשלם פיצויים לניצולי השואה
נתי שוחט, פלאש 90

הסכם היסטורי נחתם בין הרשות לניצולי שואה, לביטוח הלאומי הרומני.

במסגרת ההסכם, יוכרו ניצולי שואה אזרחי מדינת ישראל כזכאים לפנסיה חודשית מרומניה בגין רדיפות השואה. בין היתר, נועד ההסכם להסדיר את הדרך המקובלת להגיש תביעות מתאימות.

ע"פ הערכת יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, קולט אביטל, מדובר בכ-7,000 ניצולים שעשויים לזכות בקצבה בגובה מאות שקלים בחודש בזכות ההסכם החדש.

יש לציין כי לאחר מלחמת העולם השנייה, השלטון הקומוניסטי ברומניה שלל את האזרחות מכל מי שעזב את המדינה, וכתוצאה מכך נשללה גם זכאותם לפנסיות.

השינוי החל לפני כשש שנים, אז עבר תיקון לחוק שאיפשר למי שיכל להוכיח שהיה אזרח רומני בזמן המלחמה לקבל את הקצבה, גם אם כבר אינו מחזיק באזרחות, עם זאת, הניצולים נדרשו להציג רשימה בלתי מתקבלת על הדעת של מסמכים שכבר לא ניתן להשיג, דבר שהוביל לפתיחת מו"מ מול הרומנים, ולחתימת ההסכם שכאמור ישפר משמעותית את חיי הניצולים.

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב לחתימת ההסכם: "כבן לניצול שואה, אני נרגש מחתימת ההסכם החשוב הזה. מדינת ישראל צריכה לעשות הכל כדי ששורדי ושורדות השואה יחיו כאן במדינה בכבוד הראוי להם. אנחנו מתקנים היום עוול של עשרות שנים. זו חובתנו הבסיסית כחברה - לדאוג לכך שהשורדים יחיו את שארית חייהם על הצד הטוב ביותר. אני מודה לשרה לשוויון חברתי, חברתי מירב כהן ולכל השותפים".

 

 

הסכם היסטורי רומניה פנסיה פיצויים ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד