כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שנאת הדת

"כניעה מבישה" | כך הגיב הפרופסור לביטול הלימודים בתשעה באב

באוניברסיטה העברית הודיעו כי היא תהיה סגורה ביום ראשון הבא צום תשעה באב. אחד המרצים בה תקף את ההחלטה וכינה אותה "כניעה מבישה לדתיים. מחליא" | לדבריו, "אני נגד החלטת האוניברסיטה לחייב אותי לסבול ביום תשעה באב"

"כניעה מבישה" | כך הגיב הפרופסור לביטול הלימודים בתשעה באב
האוניברסיטה העברית צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

האוניברסיטה העברית בירושלים העבירה היום (שני) מכתב רשמי לעובדים שבו ביקשה לציין כי בתשעה באב האוניברסיטה תסגור את שעריה ולא תקיים שיעורים כדי לכבד את יום האבל בעולם היהודי על חורבן בית המקדש. סמנכ"ל משאבי אנוש באוניברסיטה כתב לעובדים: "הריני מבקש להזכירכם כי ביום ראשון הקרוב יחול צום תשעה באב. זה יום שבתון והאוניברסיטה תהיה סגורה ביום זה", 

מי שלא ראה בעין יפה את ההחלטה, הוא פרופסור עמירם גולדבלום מהפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית שתקף בחריפות את ההחלטה וכתב בתגובה: "לא יאומן - כניעה מבישה לדתיים ולדת היהודית במדינת ישראל. מחליא". לדבריו, "חשבתי שהאוניברסיטה העברית התנתקה מהדת ושזו אוניברסיטה של יהודים וערבים בישראל. אינני זוכר שהאוניברסיטה סגורה בחג כלשהו של מוסלמים או נוצרים. אולי ראוי לשנות את שמה ל'אוניברסיטה היהודית'? זה מתיישב היטב עם הגזענות המשתוללת בישראל".

יצוין כי זו אינה הפעם הראשונה שפרופ' גולדבלום ממקימי תנועת 'שלום עכשיו' מתבטא באמירות קיצוניות. בשנה שעברה הוגשה נגדו עתירה לבג"צ בטענה שכינה סטודנטים "נאצים" מפני שהזדהו עם הארגון הפוליטי 'אם תרצו' המזוהה עם הימין. במקרה אחר כינה בפוסט בפייסבוק את המתנחלים "טרוריסטים" וקרא לפלסטינים "להקים מליציות חמושות שיגנו על הכפרים". לאור הביקורת הציבורית, שנמתחה נגדו הסיר גולדבלום את הפרסום מהרשת החברתית.

אחת המרצות באוניברסיטה העברית גינתה את דבריו: "תגובה מזעזעת - ממליצה להתעניין מעט בהיסטוריה ולהבין שתשעה באב מציין אסון לאומה היהודית".

פרופ' גולדבלום מסר בתגובה ל-N12 ולא התנצל: "אני נגד החלטת האוניברסיטה לחייב אותי לסבול ביום תשעה באב – ללא אפשרות להגיע למעבדה שלי באוניברסיטה, ללא אפשרות לקדם את המחקר עם התלמידים שלי (בהם גם מי שלא יגיעו מסיבה דתית, שזה לגמרי מקובל עלי). הבעיה שלי זו רק הכפייה".

לדבריו, "האוניברסיטה לא סוגרת רק את שערי המחקר ביום הזה אלא גם את הבריכה וחדרי הכושר", הוסיף הפרופסור. "אני יכול להבין שמסעדות אינן פתוחות כדי לא לפגוע ברגשות של הצמים – אבל איזה רגש של מישהו נפגע מזה שאני שומר על כושר? האוניברסיטה סגורה לחלוטין רק בימי חג ומועד יהודים. יש בישראל 22% לא יהודים. אין חג נוצרי או מוסלמי שבו האוניברסיטה סגורה לחלוטין. יש הפסקות לימודים רק בחג המולד ובעיד אל פיטר – אבל כל שאר חלקי האוניברסיטה פועלים כרגיל ופתוחים כרגיל בימים הללו".

האוניברסיטה העברית סירבה בתגובתה להגיב לדבריו של הפרופסור ומסרה כי "האוניברסיטה העברית מכבדת את חגי ומועדי מגוון הדתות, העדות, המגזרים והמגדרים. יום תשעה באב הוא מרכיב משמעותי בזהות היהודית ולכן האוניברסיטה, משך כל השנים, נתנה יחס מיוחד ליום זה".

צום תשעה באב האוניברסיטה העברית שנאת הדת עמירם גולדבלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד