כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הנהגה משותפת

פריצת דרך במו"מ: ההסכם המסתמן בין סמוטריץ' לבן גביר

לאחר שבועות של עימותים פומביים, הערב נרשמה התקדמות משמעותית במגעים בין סמוטריץ' לבן גביר תוך הסכמה להנהגה משותפת ולחלוקה שוויונית של המקומות ברשימה • 'נעם' כרגע מחוץ לרשימה • בן גביר קורא לסמוטריץ': "למען הניצחון, בוא נחתום הערב" | כל הפרטים

פריצת דרך במו"מ: ההסכם המסתמן בין סמוטריץ' לבן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר צילום: באדיבות המצלם

92 ימים לבחירות: במפלגת 'הציונות הדתית' מעדכנים הערב (שני) על התקדמות משמעותית במגעים בינם לבין חה"כ איתמר בן גביר על ריצה משותפת, ולפיהם הם הסכימו לכמעט כל הדרישות של האחרון.

גורמים במפלגה אומרים כי היו"ר בצלאל סמוטריץ' העביר הצעה חדשה, לפיה מפלגת 'עוצמה יהודית' תקבל חמישה מקומות בעשירייה - 2,5,7,9,10. בנוסף, תהיה הנהגה משותפת ביניהם כפי שדרש בן גביר, פרט שאין לו חשיבות משמעותית, והוא רק כלפי חוץ. בהמשך ידונו על חלוקת התיקים ועל איך ינוהל הקמפיין.

עד יום שלישי בשבוע שעבר ישבו צוותי המו"מ של הצדדים, הם בעיקר סיכמו על עקרונות אך לא הגיעו להתקדמות. בעקבות כך, סמוטריץ' הציע לבן גביר שישבו שניהם לבד - והם אכן ישבו ברביעי וחמישי בשבוע שעבר במשך שעות ארוכות, ואתמול ההצעה הנ"ל הועברה דרך מתווך, איש פרטי.

המכשול היחידי שכרגע עשוי לעכב את החתימה על ההסכם הוא סוגית המקום השביעי: ב'ציונות הדתית' דורשים מועמד שיהיה מוסכם וכזה שיביא קולות, ובן גביר אומר כי שהמועמד יהיה מטעמו מסורתי מהפריפרייה. "אין לי ספק שלסמוטריץ' לא תהיה התנגדות", הוא אומר ומאשר שאם יגיעו להסכמה בעניין, מבחינתו, אפשר לחתום.

בן גביר קרא לסמוטריץ': "למען ניצחון הימין, בוא נחתום הערב". במפלגת של האחרון הגדירו את ההצעה כ"הצעה נדיבה", וקראו גם הם: "עכשיו זה הזמן לחתום ולצאת לדרך בכל הכוח כדי להביא 61 מנדטים ולהקים ממשלת ימין חזקה שתתקן את הנזק הגדול שגרמה ממשלת השמאל והערבים".

מי שנותרה בינתיים בחוץ היא מפלגת 'נעם', שבבחירות האחרונות הוצב נציגה ח"כ אבי מעוז במקום השישי. כרגע אין לה מקום לפי ההצעה של סמוטריץ', לא נרשמת התלהבות לתת לה מקום בעשירייה ובהמשך ינסו להגיע איתה למו"מ. "לא מעוניינים לנהל מו"מ בתקשורת, אלא בחדרים סגורים", אומרים במפלגה הערב, ומציינים שההסכם עוד לא נסגר.

למתמודדי הפריימריז של 'הציונות הדתית' יש ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה להתמודד עליהם, ומקומות 11 ו-12 ששמורים למפלגה, וכנראה יכנסו רק אם הרשימה תהיה בממשלה הבאה ותשתמש בחוק הנורבגי. אם סמוטריץ' יבחר להשתמש בשריון שמגיע לו על פי חוקת המפלגה כדי לגוון את הרשימה שתהיה לטעמו, המהלך ידחוק את המתמודדים בפריימריז.

בחירות לכנסת ה-25 מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד