י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

לומדים ומקיימים: מאות ילדים חרדים בפעילות 'הרפתקה ביער'

במסגרת הפעילויות לילדים בחודשי הקיץ, קרן קימת לישראל מקדמת פעילויות מיוחדות ביערות הקהילתיים הקרובים לשכונות החרדיות, במטרה לתת מענה לאלפי ילדי המגזר, להכרות עם ערכי קק"ל והפיכתם לשגרירים לטובת השמירה על היערות למען דור העתיד

לומדים ומקיימים: מאות ילדים חרדים בפעילות 'הרפתקה ביער'
פעילויות לילדים בחודשי הקיץ, קרן קימת לישראל צילום: מיכאל קרפוך

מאות הילדים שיוצאים לחופשת בין הזמנים אב, נהנים משורת אטרקציות מהנות בפעילות 'הרפתקה ביער'. הכוללים סדנאות מיוחדות, הדרכות מקצועיות ממדריכי קק"ל וותיקים, למידה על חשיבות שמירת היערות, יצירת ריאות ירוקות ומניעת שריפות. בנוסף לפעילות הענפה של קק"ל לשמירה על איכות הסביבה והחשיבות על שמירת היער בשנת השמיטה

במסגרת התוכנית, השתתפו ילדים וילדות במגוון פעילויות ביערות וגובשו לקבוצות מנהיגות נפרדות. המדריכים העבירו לשגרירים הצעירים, סדנאות מיוחדות המדגישות את החשיבות שמירת היערות. בסיום יום הפעילות, המשיכו מאות הילדים לסיורי עששיות מרתקות בין העצים בשילוב הסברים מעשירי ידע, על קיימות היערות למען הדורות הבאים, בהתאם להלכה ובהמשך לבריאת הקב"ה בששת ימי בראשית.

ליער הקהילתי חשיבות חברתית עצומה, זוהי התשתית ליזמות ולפעילות המעניקות ערך מוסף. קק"ל מפתחת את התשתיות ביער בהתאם לצרכים שהגדירו התושבים והרשות המקומית. כך מטפחים ביערות הקהילתיים אתרי מורשת, שבילי הליכה וריצה, מסלולי רכיבה על אופניים, חניונים לפיקניק, מצפורים, אתרי טיולים. בנוסף, בכל היערות הקהילתיים נערכים אירועים ומפגשים בחיק הטבע.

שר שלום ג'רבי, מנהל חטיבת החינוך והקהילה בקק"ל אומר: "מטרת הפעילות של שגרירי היער היא להפגיש את אותם נערים מהקהילה החרדית עם היערות וחיק הטבע, ללמד אותם על היער וחשיבות השמירה עליו. תוך הרחבת תחושת האחריות האישית של בני הנוער כלפי היער, כך הם גם יהפכו לשגרירים ומגנים ליער בקרב החברים והקהילה".

מנהל קליטת קהל בקרן קימת לישראל, אלי ידיד אומר: "אנחנו שמחים לארח ולקיים סיורים וסדנאות של נערים ונערות ביערות, בהמשך לאירוח אלפי מטיילים ומשפחות מדי חודש בחניוני הנופש והפיקניק ברחבי הארץ. הפיכת התלמידים הצעירים החרדים לשגרירים בשמירה על היערות, היא יוזמה מבורכת".

הפעילות ביערות הקהילתיים מתקיימת לאורך כל השנה ופונה לכלל הקבוצות באוכלוסייה ובקהילה. צעירים, משפחות, מבוגרים ועוד. קרן קימת לישראל, מזמינה את הציבור ליער הקהילתי הסמוך, להצטרף לנאמני היער ולאירועים השונים לטובת הקהילה.

ילדים חרדים קרן קיימת לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד