י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגראי"ל על הפוליו: "לנהוג כהמלצתו של הרופא"

הגראי"ל נשאל על חיסון הפוליו והורה לנהוג כעצת רופאו - שהמליץ להתחסן • האדמו"ר מקרעטשניף הורה: "חובה להתחסן" • לראשונה התגלה הנגיף האלים גם בצפון הארץ

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



נגיף הפוליו עומד בראש סדר היום במדינת ישראל. מתחילת המבצע, חוסנו 182 אלף ילדים מתחת לגיל תשע.

הגראי"ל שטיינמן נשאל גם הוא אודות החיסון והאם יש לגשת לטיפת חלב וליטול את החיסון. הגראי"ל התבטא ואמר: "אני איני רופא, יש לשאול בעניין את הד"ר משולם הרט ולנהוג כפי שימליץ".

ד"ר הרט הינו רופא מבני ברק הידוע כרופאם ומקורבם של גדולי ישראל. כאשר נשאל, אכן הורה חד-משמעית להתחסן.

הגראי"ל גם הוסיף ואמר שהיות והחיסון אינו מזיק ואין לו תופעות לוואי, אין גם סיבה שלא להתחסן.

גם הגר"ח קנייבסקי נשאל בנושא. הוא התעניין בחיסון ובמחלה. ואף צוטטה לפניו תשובתו של הגראי"ל. הד"ר הרט נכח גם הוא במקום וחזר ואמר שהחיסון אינו גורם כל נזק.

גם האדמו"ר מקרעטשניף הורה לחסידים ששאלו וקבע: "וודאי יש להתחסן וזה בכלל ונשמרתם".

הנגיף נדד צפונה

תוך כך: לראשונה התגלה היום (ג') הנגיף גם בצפון הארץ. משרד הבריאות דיווח כי הזן הפראי של הנגיף, שזוהה בחודש מאי בדרום, אותר היום גם במרכז טיהור השפכים בבאקה אל גרביה.

במשרד הבריאות אומרים כי נדידת הנגיף צפונה מוכיחה כי יש צורך בחיסון הילדים בכל המדינה.

על פי הנתונים במחוז הדרום, שבו החלו החיסונים לפני יותר משבועיים, התחסנו עד אתמול 55,528 מתוך 132,078 ילדים עד גיל תשע, המהווים כ-42% מאוכלוסיית היעד בדרום.

עם זאת, במשרד ציינו כי הנתונים בדרום חלקיים, שכן כבר אתמול דיווח המשרד כי שיעור המתחסנים במחוז זה עומד על יותר מ-65%. במחוז אשקלון עומד שיעור המתחסנים על 13.2% מאוכלוסיית היעד, בצפון 7.9%, בחיפה 6.4%, במרכז 5.7%, בתל אביב 3% ובירושלים 1.3% בלבד. בסך הכל התחסנו, נכון לאתמול, 121,443 ילדים מתוך 1,381,076 עד גיל 9, כ-8.8%.

משרד הבריאות הודיע כי מדי ערב ב-19:30 יפרסם באתר שלו את שיעור המתחסנים לפי מחוזות, נכון לאותו יום. המשרד אינו מפרסם פילוח לפי יישובים. עם זאת, ציינו במשרד כי בציבור הערבי יש היענות גבוה למבצע החיסונים.
הגראי''ל שטיינמן פוליו נגיף קרעטשניף הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד