ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
'אם היא תעז'

סין מזהירה את ננסי פלוסי מביקור בטייוואן

משרד החוץ הסיני מאיים ב"השלכות חמורות" אם יו"ר בית הנבחרים האמריקני תגיע לטייוואן השכנה האויבת. דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליג'יאן, חזר על האזהרות מאתמול, ואמר כי "יהיו השלכות חמורות אם היא תתעקש להגיע לביקור". הוא לא ציין השלכות ספציפיות

סין מזהירה את ננסי פלוסי מביקור בטייוואן
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

סין איימה בשעה האחרונה כי היא לא "תשב בחיבוק ידיים" אם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, תבקר בטייוואן, האי שנשלט על ידי בייג'ינג, אך עצמאי לחלוטין וסין טוענת כי הוא שייך לה. דובר משרד החוץ הסיני, ז'או ליג'יאן, חזר על האזהרות מאתמול, ואמר כי "יהיו השלכות חמורות אם היא תתעקש להגיע לביקור". הוא לא ציין השלכות ספציפיות.

"אנחנו ערוכים לחלוטין לכל אירוע", אמר. "צבא השחרור העממי לעולם לא ישב בחיבוק ידיים. סין תנקוט בצעדים חזקים ונחושים כדי לשמור על ריבונותה ושלמותה הטריטוריאלית". דבריו מגיעים לאחר שסין הגבירה בהתמדה את הלחץ הדיפלומטי והצבאי על טייוואן באיומי נקמה על ביקורה של פלוסי.

כמה כלי תקשורת בטייוואן דיווחו בשעה האחרונה כי פלוסי אמורה לבקר בטייוואן ביום שלישי ולבלות שם את הלילה, תוך ציטוט של מקורות ללא שם. אחד העיתונים, ה'ליברטי טיימס' דיווח כי פלוסי אמורה לבקר בפרלמנט של טייוואן ביום רביעי בבוקר לפני שתמשיך במסעה באסיה.

משרד החוץ של טייוואן סירב להגיב לדיווחים ומסר "אין תגובה לדיווחים על תוכניות הנסיעה של פלוסי".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר, "יש מחלוקות רבים בכל הנוגע לטייוואן, אבל במהלך 40 השנים האחרונות, ניהלנו את המחלוקות האלה ועשינו את זה בדרך של שלום ויציבות ואפשרה לתושבי טייוואן לפרוח".

ננסי פלוסי סין ארצות הברית טיוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד