י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דיווח דרמטי

בארה"ב חושפים: מנהיג אל-קאעידה חוסל במתקפה אווירית

איימן זוואהירי חוסל בסוף השבוע האחרון במבצע מיוחד שערכה ארצות הברית באפגניסטן. מלבד תפקידו האחרון כמנהיג הארגון, היה זוואהירי אחד ממייסדיו ופעל בעבר כסגנו של אוסמה בן לאדן. בעבר גם היה מראשי ארגון הג'יהאד האסלאמי במצרים. דווח כי במבצע לא נפגעו אזרחים

בארה"ב חושפים: מנהיג אל-קאעידה חוסל במתקפה אווירית
איימן אל-זוואהירי צילום: באדיבות המצלם

מנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי חוסל בתקיפה אווירית של ארה"ב באפגניסטן. איימן א-זוואהירי, בן 71, מצרי במקורו ורופא במקצועו. הוא היה אחד מראשי ארגון הג'יהאד האסלאמי במצרים, ארגון שהוצא מחוץ לחוק בשל פעילותו, אליו הצטרף בשנות השבעים. הוא שימש כיד ימינו של מנהיג אל-קאעידה, אוסמה בן לאדן במשך שנים והחליף אותו לאחר חיסולו.

בסוכנות הידיעות AP דווח כי גורמים רשמיים בארה"ב הודיעו כי אל-זוואהירי חוסל בסוף השבוע האחרון בתקיפת מל"ט, אך הממשל עיכב את פרסום המידע עד שניתן יהיה לאשר את מותו.

דיווח ברשת פוקס ניוז האמריקנית על החיסול הדרמטי

הנשיא ג'ו ביידן אמור לנאום הלילה (2:30, שעון ישראל) לאומה האמריקנית בעקבות המבצע שהבית הלבן מתאר "מוצלח" נגד יעד של אל-קאעידה באפגניסטן בסוף השבוע. מהבית הלבן נמסר כי לא היו נפגעים אזרחיים בתקיפה.

ארגון אל קאעידה ביצע עשרות פיגועי טרור והביא למותם של אלפי בני אדם ברחבי העולם, אך אחד הפיגועים הכי גדולים אירעו בארצות הברית ב-2001. ב-11 בספטמבר 2001, תשעה עשר מחבלים שהשתייכו לארגון הטרור "אל-קאעדה" חטפו ארבעה מטוסי נוסעים. שניים מהם רוסקו במגדלי התאומים שהיו מרכז הסחר העולמי בניו יורק.

המטוס השלישי, ריסקו החוטפים אל תוך בניין הפנטגון בארלינגטון שבווירג'יניה. כוונת הטרוריסטים הייתה לרסק את המטוס הרביעי, אל תוך הבית הלבן או בניין הקפיטול בוושינגטון, אך המטוס התרסק ליד שנקסוויל, פנסילבניה, לאחר שנוסעי המטוס היו מודעים למאורע ופרץ מאבק בינם לבין החוטפים. 3000 אזרחים נספו בהתקפות אלו, ויותר מ-6,000 נפצעו.

אל קאעידה אוסמה בן לאדן אסון התאומים אפגניסטאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד