כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מנמיך להבות

פוטין על מלחמה גרעינית: "אסור להתחיל אותה לעולם"

בנסיון אולי להרגיע את העולם, אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שאסור "לעולם להתחיל מלחמה גרעינית", וזאת בעקבות המתיחות המוגברת בין מוסקבה לנאט"ו לאור פלישת רוסיה לאוקראינה. הנשיא הרוסי העמיד את הארסנל הגרעיני של רוסיה בכוננות גבוהה

פוטין על מלחמה גרעינית: "אסור להתחיל אותה לעולם"
אטום, אילוסטרציה צילום: Pixabay

הנשיא פוטין בנסיון להרגיע את המצב המתוח בינו לבין המערב: אמר כי "לא יכולים להיות מנצחים במלחמה גרעינית, אסור להתחיל אותה לעולם". פוטין אמר, "כמדינה שהיא צד באמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, רוסיה מצייתת באופן עקבי לרוח של האמנה", אמר פוטין במכתב למשתתפי ועידה בנושא האמנה בניו יורק.

"אנחנו יוצאים מהעובדה שלא יכולים להיות מנצחים במלחמה גרעינית ולעולם אין להתחיל אותה, ואנו עומדים על ביטחון שווה ובלתי ניתן לחלוקה לכל חברי הקהילה העולמית". ראש האו"ם, אנטוניו גוטרס, הזהיר באותו יום שהאנושות היא "רק רחוקה חישוב מוטעה אחד מהשמדה גרעינית", כשהעולם עומד בפני איום "שלא נראה מאז המלחמה הקרה".

סין, רוסיה, בריטניה, ארה"ב וצרפת הסכימו כי יש להימנע מהפצה נוספת של נשק גרעיני ומלחמה גרעינית, כך לפי הצהרה משותפת של חמש מדינות הגרעין במועצת הביטחון של האו"ם, שפורסמה על ידי הקרמלין ביום שני. "בעקבות מלחמת התוקפנות הבלתי מעוררת והבלתי חוקית של רוסיה נגד אוקראינה, אנו קוראים לרוסיה להפסיק את הרטוריקה וההתנהגות הגרעינית חסרת האחריות והמסוכנת שלה, כדי לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות", אמרו בהצהרה ארצות הברית, צרפת ובריטניה.

"נשק גרעיני, כל עוד הוא קיים, צריך לשרת מטרות הגנה, להרתיע תוקפנות ולמנוע מלחמה. אנו מגנים את אלה שישתמשו או יאיימו להשתמש בנשק גרעיני לכפייה צבאית, הפחדה וסחיטה", אמרו.

פצצת אטום גרעין ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד