כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מאה אנשי רפואה

27 שעות ניתוח: תאומים סיאמיים שנולדו עם מוח אחד - הופרדו

תאומים בני שלוש מברזיל, נולדו עם מוחות מחוברים, הם הופרדו על ידי מנתח ילדים בבית החולים. כמעט 100 חובשים ורופאים השתתפו בניתוח שארך יותר מ-27 שעות. "היו הרבה דמעות וחיבוקים, זה היה נפלא להיות מסוגל לעזור להם במסע הזה"

27 שעות ניתוח: תאומים סיאמיים שנולדו עם מוח אחד - הופרדו
אילוסטרציה צילום: Pixabay

תאומים ברזילאים שנולדו מחוברים במוח, הופרדו בהצלחה בעזרת נוירוכירורג בריטי. דו וארתור לימה נולדו עם מוחות מחוברים, השניים עברו שבעה ניתוחים בריו דה ז'נירו בברזיל, בפיקוחו של מנתח הילדים של בית חולים. כמעט 100 חובשים ניתחו את הילדים בני השלוש, ששהו 27 שעות מתחת לסכין במהלך הניתוח האחרון.

זה היה אחד מתהליכי ההפרדה המורכבים ביותר שהושלמו אי פעם, על פי ארגון הצדקה של דור נור אל אוס גילני שמימן אותו. לקראת הניתוח ששינה חיים, מנתחים מלונדון וריו, עמלו חודשים בניסוי טכניקות באמצעות תחזיות VR של התאומים על בסיס סריקות CT ו-MRI - אותן תיאר ד"ר ג'ילני כ"דברים של עידן החלל", כך דווח ה'דיילי מייל'.

ד"ר ג'ילני אמר שהוא "ממוטט לחלוטין" לאחר הניתוח האחרון של 27 שעות, שבו לקח רק ארבע הפסקות של 15 דקות לאוכל ומים. "אבל זה היה נפלא לראות את המשפחה מרגישה על הירח לאחר מכן", אמר. "היו הרבה דמעות וחיבוקים, זה היה נפלא להיות מסוגל לעזור להם במסע הזה".

הוא הוסיף כי, כמו בכל תאומים סיאמיים לאחר הפרידה, לחץ הדם וקצב הלב של הבנים היה גבוה, עד שהם התאוששו כעבור ארבעה ימים ונגעו אחד בשני. ד"ר ג'ילני אמר שהם מתאוששים היטב בבית החולים ועומדים בפני שישה חודשי התאוששות.

ברזיל תאומים ניתוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד