י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פעם שלישית גלידה

פוטין זועם: מוכר נשק ניצל שוב מניסיון חיסול

‏אמיליאן גברב, איש העסקים שע"פ דיוווחים מוכר נשק לאוקראינה, ניצל שוב מניסיון חיסול, הוא סיפר על איך הוא ניצל גם הפעם. זאת לא הפעם הראשונה שהוא מטרה למחסלי הקרמלין. בשנת 2014 התפוצץ מחסן נשק בבעלותו ועלה בלהבות, ושנה אחר כך הורעל גברב

פוטין זועם: מוכר נשק ניצל שוב מניסיון חיסול
מקום הפיצוץ צילום: צילום מסך

ניצל בפעם השלישית מידי הקרמלין. האם פוטין חזר לחסל את מתנגדיו? ראיון מיוחד עם אמיליאן גברב, איש עסקים שמכר ע"פ דיווחים נשק לאוקראינה, וכבר הורעל בעבר ע"י הקרמלין, ניצל שוב אתמול כשאירע פיצוץ ושריפה במחסן נשק בבעלותו בבולגריה. בראיון לעמיחי שטיין ולאלכס נירנבורג הוא מספר על איך הוא ניצל גם הפעם.

פיצוץ במחסן תחמושת נטוש הקפיץ את הרשויות בבולגריה, נראה שלא היו מדווחים על הפיצוץ במחסן נשק בדרום מזרח בולגריה אם הוא לא היה שייך לאיש עסקים אמיליאן גברב. שעל פי הדיווחים מכר נשק לאוקראינה בשנים האחרונות, וכך הוא מתאר בראיון מיוחד ל'כאן חדשות' את מה שאירע.

"אני כל חיי לא עשיתי רע לאיש אז מה יש לי לפחד? במחסנים היו שאריות של תחמושת הכל הושמד, מי שבנה את המחסנים חכם, המבצע לא היה חכם, צורת הבנייה מגינה על בני אדם וגם על מחסנים אחרים". זאת לא הפעם הראשונה שבה גברב הוא מטרה למחסלי הקרמלין. בשנת 2014 התפוצץ מחסן נשק בבעלותו ועלה בלהבות, ושנה אחר כך הורעל גברב על ידי סוכני ביון רוסים והוא אושפז במצב קשה. מה שגורם לו להעריך בזהירות מרבית מי עומד מאחורי ההתנקשות הפעם.

הוא נשאל האם ייתכן שמאחורי מבצע כזה עומדת מדינה? "יכול להיות" הוא ענה "זה מצב שבו מישהו חדר למדינה אחרת ועשה דבר כזה, אז מי אתה חושב, מי יכול לעשות את זה, כדי להגיד שמדינה עשתה את זה אני צריך יותר הוכחות".

זה לא המתנגד היחיד של נשיא רוסיה פוטין שחווה אתמול אירוע מיוחד, אנטולי צ'ובאיס, יהודי, יועץ בכיר לשעבר של הנשיא פוטין, שברח מהמדינה במחאה על המלחמה באוקראינה ונחשב לאבי הכלכלה המודרנית של רוסיה, מאושפז מאתמול בבית חולים אירופאי במצב קשה.

עם תסמינים של הפרעה נוירולוגית נדירה שגרמה לו שיתוק בידיים וברגליים, על פי הדיווחים אנשים בחליפות מגן בדקו הימצאות של חומרים כימיים או ביולוגיים אובמילים אחרות האם הקרמלין הרעיל אותו. הבדיקה אינה משוללת יסוד, נוכח העובדה שבמרץ 2005 הוא כבר ניצל מהתנקשות בחייו כשאלמונים הפעילו מטען צד נגד מכוניתו בפרבר של מוסקבה ופתחו לעברו באש.

דימיטרי פסקוב דובר הקרמלין הגיב ל'כאן חדשות' על הדיווח, "אני לא יודע על בקשות לסיוע לצ'ובאיס, כמובן אלו חדשות עצובות, אנו מאחלים לו החלמה מהירה, אבל בה בעת אין לנו בכלל פרטים, מטבע הדברים הוא אזרח רוסי ואנחנו מנסים לעזור לכל אזרחי רוסיה ככל יכולתינו". בשלב זה שני האירועים הללו נמצאים בחקירה שלא מעט מעריכים שבסיומה התברר שהקרמלין הוא העומד מאחורי הניסיון לפגוע במתנגדי המשטר.

כאן 11 מלחמת אוקראינה רוסיה בולגריה פיצוץ ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד