י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"רק אלוקים יקבע"

בדומה לאלטע פיקסלר ע"ה: הבריטים שוב התעקשו לנתק ילד ממכשיר הנשמה

בית המשפט לערעורים בבריטניה קבע כי מכשיר ההנשמה של ילד בן 12 ינותק היום. וזאת לאחר שמשפחתו פנתה לאו"ם כדי להשאירו בחיים. השופטים קבעו כי זה "טובתו של הילד" לסיים את חייו בשל חוסר הסיכוי לחזור לחיים רגילים

בדומה לאלטע פיקסלר ע"ה: הבריטים שוב התעקשו לנתק ילד ממכשיר הנשמה
בית חולים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

בדומה למאבק שניהלה משפחה חרדית בבריטניה בשנה שעברה, שלא לנתק את ילדתם ממכשיר הנשמה מאחר שלא היה לה סיכוי לחיות ללא מכשיר הנשמה, משפחה נוספת בבריטניה ניהלה מאבק מול בית המשפט שלא לנתק את בנם בן ה-12 ממכשיר ההנשמה.

המשפחה נוצרית טענה שרק "אלוקים יקבע מתי בנם יסיים את חייו" אבל השופטים סרבו לקבל את הבקשה, בדומה לסירוב שקיבלה משפחתה החרדית של אלטע פיקסלר שהייתה מחוברת למכשיר הנשמה, והשופטים הורו לנתקה.

בדומה למאבק הבינלאומי שניהלה המשפחה החרדית, גם המשפחה הנוצרית ניהלה מאבק, והגיעה עד לאו"ם, אך השופטים לא קיבלו את הבקשה של האו"ם. ולכן היום הילד ארצ'י באטרסבי ינותק ממכשיר הנשמה, כך קבע בית המשפט לערעורים בבריטניה.

ארצ'י באטרסבי בן 12

הדיון הגיע לאחר שהממשלה ביקשה מבית המשפט "לשקול בדחיפות" בקשה של האו"ם להמשיך בטיפול של בן ה-12. ארצ'י היה אמור להיות מנותק אתמול (שני) בבית החולים בלונדון בשעה 14:00 לאחר ששופט עליון קבע שזה לטובתו.

בית המשפט לערעורים תמך בהחלטה זו, מה שהוביל את משפחתו לפנות לאו"ם בניסיון אחרון לבטל אותה. אך היום בשעה 12 בצהריים מכשיר ההנשמה ינותק סופית.

עורכי דין המייצגים את הוריו אמרו אתמול לבית המשפט כי אי ביטול ההחלטה תהיה "הפרה בוטה של ​​החוק הבינלאומי". ארצ'י באטרסבי, בן 12, סבל מפציעות מוח טראומטיות לאחר תקרית אומללה בביתו באפריל האחרון, הוא השתתף במשחק באינטרנט וניסה פעלולים שונים, ואיבד את ההכרה, ומאז הרופאים ומשפחתו נאבקו מול בית המשפט על המשך הטיפול שסייע לו להישאר בחיים, לאחר דיון בבית המשפט העליון בסוף השבוע האחרון, שופט קבע שהטיפול בארצ'י צריך להיפסק.

"זה של אלוקים להחליט מה צריך לקרות לארצ'י, כולל אם, מתי ואיך הוא צריך למות, כל עוד ארצ'י נלחם על חייו, אני לא יכולה לבגוד בו", אמרה. היא אמרה שהיא "חיה את הסיוט הגרוע ביותר של כל הורה" ונשבעה לא לוותר. אך כאמור היום הוא ינותק ממכשיר הנשמה סופית, וזאת לאחר שבית המשפט סרב לקבל את הבקשה להשאירו בחיים כשהוא מחובר למכשיר הנשמה.

אלטע פיקסלר בריטניה בית משפט העליון או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד